Gå til innhold

Noen som kjenner til Semper "Majs välling"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pakke med Semper "Majs välling" og tenkte jeg skulle begynne med denne når vi skulle begynne med tilvenning til mat.

Ser nå at det står på pakken at den er fra 6mnd. og jeg tenkte å begynne når hun er rundt 4 og 1/2mnd. Tror dere at det går? Burde jeg vente med vellingen til hun er 6mnd. eller kan det være slik at den er merket fra 6mnd. siden det er da de fleste kanskje begynner med tilvenning til mat?

Og har dere andre forslag til hva som er bra å starte med? Hva og hvordan gjorde dere det?

Takk for alle svar:)!!

(ps. det står at den er "naturlig fri for gluten". har det noe å si?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne og håper at noen snygga brudar vil svare;)

Skrevet

Den vällingen er laget for 6 mnd babyer, og skal ikke gis til de under 6 mnd. Den er grovere enn 4 mnd vellingen og er derfor vanskeligere å fordøye. Det blir som å gi 6 mnd grøt til en på 4 mnd.

Skrevet

Ok, da venter jeg med den. Jeg er helt Tante Grønn på dette så tusen takk for svar:)!!

Har du forresten noe forslag til hva jeg kan starte med? Har fått den "Mat for spedbarn"-boka hos helsesøster, men alltid kjekt å høre hva andre gjorde og hva som fungerte / ikke fungerte

Skrevet

Jeg begynte med maisgrøt og risgrøt da pjokken var 4 mnd, og introduserte gradvis gluten når han nærmet seg 6 mnd. Det fungerte fint for oss. Nå vet ikke jeg hva som er faciten, men du kan jo høre med helsesøster hvis du er usikker. Lykke til:)

Skrevet

Har spurt helsesøster, men hun er... nja... hvordan skal man si det på en pen måte? Ikke den skarpeste kniven... hehe;)

Tenker kanskje også å begynne med maisgrøt. Funderte litt på Hipp sine produkter?

Hun får mme nå og det er det vel litt gluten i?

Men da vet jeg iallfall å la Semper`s stå i skapet en stund til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...