Gå til innhold

Gravid på attføring, noen som har bittelit kunnskap å dele med meg?


PrinsesseHengepupp

Anbefalte innlegg

Starter snart på andreåret på en treårig utdannelse (høyskole) gjennom nav, har attføring. Er samboer og pappa'n jobber fulltid. Har termin i mars, og regner med at jeg blir sykemeldt en tid før (kanskje til jul) pga komplisert svangerskap. Har et skolebarn fra før. Det jeg lurer på er: hvordan deler vi det inn og hva har vi krav på? Har forsøkt å orientere meg, men det er jo en jungel der ute! Det jeg vet er at jeg kan ta inntil ett år perm fra attføringsopplegget. Gjelder dette inkludert evt sykemelding, eller utenom? Må jeg tilbake på skolebenken før det har gått 6 uker? Jeg vet jo at jeg ikke vil klare det pga komplikasjonene som følger med svangerskap for min del. I tilegg ØNSKER jeg jo å være hjemme. Jeg har jo ikke krav på foreldrepenger, men mister samboeren min den retten om jeg velger å være hjemme ulønnet? Det henger jo ikke på greip jo... Vi hadde sett for oss at jeg blir hjemme (uten inntekt) ca 9 mnd før jeg gjenopptar studiene, og at samboeren min da kan ta ut foreldrepermisjon. Men så har jeg fått inntrykk av at nånei, det går ikke fordi derfor liksom atte åhhh! ...eller? Noen som er klokere enn meg som kan forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...