Gå til innhold

dette stod i Vg i går, for de som lurte.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det første jeg lurer på før jeg greier å ta stilling til dette er hvilke skader barnehagen faktisk fører til i forhold til hvilke fordeler barna som begynner tidlig i barnehagen har. Jeg har lest at de har målt høyere nivåer av et stresshormon hos små barn i brnehge enn hos like gamle barn som går hjemme, men hva fører egentlig det til?

 

Det andre jeg lurer på er hvordan man tenker seg dette løst i praksiss. Jeg haren mann som ikke er interesert i å være husfar over lengre perioder. For meg er det uaktuelt. Vi kunne selvfølgelig annsatt en aupair, men er det bra nok for ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, når det står i VG stemmer det sikkert.... Eller når en nokså gammel psykolog mener noe uten å underbygge det med fakta i det hele tatt. Det er jo ikke gjort noen undersøkelser på dette, rett og slett fordi det er vanskelig å lage gode forskningsdesign. Den barnegruppen som nå er 6 år er jo en helt annen gruppe enn de som var 6 på 70-tallet (den gangen det var mer vanlig å være hjemme og det var relativt få barnehageplasser). Man vet at sårbare småbarn ikke har godt av å være i barnehage, altså at barn med tilknytningsproblematikk f.eks. ikke tåler store barnegrupper og mange voksne å forholde seg til. Det kunne være at man skulle holdt alle hjemme 6 mnd ekstra for å unngå at denne gruppen småbarn skades ytterligere ved å plasseres i barnehage. På den annen side kan det hende at en del av denne gruppen faktisk har foresatte med mangefulle omsorgsevner og at akkurat disse faktisk trenger barnehage...

 

Lars Smith er uansett ikke den mest nytenkende mannen i Norge, han er påfallende ofte ute og tenker noe om at den ene av foreldrene bør være hjemme og av en eller annen grunn blir den ene som regel omtalt som mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker man ikke å ta vare på ungene sine hjemme og ikke makter det, så har de det jo bedre i banrehagen.

 

Det står jo at det er kun de med rolige og gode hjem som har det best hjemme. Barn av narkomane osv. har det jo bedre i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...