Gå til innhold

Hvorfor får man så sykt STOR avføring når man er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke forstoppelse. Drikker masse vann, og spiser kun sunn mat. Men rasshullet mitt spjerer hver eneste dag jeg går på do! Au au au. Gjør så vondt! Hvorfor blir bæsjen min så stor? Føler meg virkelig voldtatt der bak.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blant annet fordi systemet går tregere for å sikre at man tar opp mer næring før det har passert gjennom tarmen. Dermed samler man opp avføringen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å klag!

Jeg var så treg i magen at jeg kun fikk ut kaninlorter, omtrent 3 stykker i timen. Heller øm i rumpa enn øm i hele magen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan klage så mye jeg vil jeg.

Jeg har hatt det slik som deg de siste 10 ukene,med kaninlorter og kvalme, så slapp helt av!!! Nå er det vondt! Prøv å fød med ræva selv!

 

Takk annie nr 1, noen tips til å få det til å gå fortere? Vegrer meg for å gå på do....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å spise linser og svisker (sviskemos(sviskesaft). Det hjelper på treg mage så det kan kanskje hjelpe deg å gå på do oftere? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker Biola med svisker hver dag :) Og drikker kaffe hver morgen. Går på do minimum 2 ganger til dagen, men de er fremdeles monsterstore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laktulose er en god hejlp, men det må brukes regelmessig. Man kan ikke forvente effekt før etter noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hihihi* Jeg burde ikke le, men nå ser jeg for meg deg der du sitter med stormagen og krester ut monsterbæsj. *hihi* Dårlighumor.no, jeg vet:-)

 

Har dessverre ikke så mange andre gode forslag å komme med. De fleste som er gravide får endret avføringsmønster og endret avføring. Selv var jeg tidvis plaget med forstoppelse, men det løste seg med Biola og svisker.

Du kan høre med lege / jordmor om kanskje de har noen forslag. Men det kan være at du må leve med dette til babyen er født. Kjiipent? Ja, jeg vet:(

 

13:21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe....Det er litt komiskt egentlig :) Skriker av full hals og åler meg rundt på doringen hver gang jeg er på do, og når jeg er ferdig, skuler jeg bort på dassen, redd som en voldtatt hare, og håper på at jeg aldri vil drite igjen.

 

Ja, må nok ta opp dette på neste kontroll. Blør som en gris i baken hver gang, og det er vel ikke helt heldig. Håper det er noe jeg får gjort da, for ellers ser vel baken min ut som et flykræsj om 20 uker, etter fødsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...