Gå til innhold

Noen som jobber i NAV her? Ang. foreldrepermisjon


Makkapakka

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innvilget permisjon frem til 15 mars. Hadde tenkt å forlenge permisjonen med ferie og ulønnet permisjon, så jeg skulle begynne på jobb igjen ca 1 mai. Pappa skulle da begynne sin pappapermisjon.

 

MEN, i følge brevet fra NAV, så må permisjon til pappa begynne rett etter min permisjon slutter.

 

Istedet tenker jeg da å forlenge min permisjon ved å ta noen uker ferie i januar eller februar istedet. Forlenger da med 4 uker.

 

Når pappa da begynner sin permisjon, kan jeg ta 2 uker ulønnet permisjon fra min jobb SAMTIDIG som pappa har pappapermisjon?

(vi skal på ferie da nemlig). Er dette lov?

Eller må jeg ta ferie mens han har pappapermisjon (hvis vi skal ha fri samtidig)?

 

 

Alternativt: NAV nevnte også at vi kunne søke til de om å få lov til å ikke overlappa hverandres permisjoner. Altså at jeg tar ferie og ulønnet perm før pappa begynner sin permisjon (som først tenkt), er det vanskelig å få innvilget dette tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta ulønnet permisjon fra jobben din samtidig som mannen din har pappapermisjon ja, for ulønnet permisjon er ikke en del av fødselspermisjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kan ta ut sine 10 uker når som helst innen barnet er 3 år. Du må bare fylle ut et skjema for å utsette permisjonen, dette MÅ leveres FØR din permisjon er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...