Gå til innhold

tar dere med smokk til babyen til sykehuset ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, ikke dumt spørsmål vettu :)

På sykehuset vårt sa de at babyen ikke burde bruke smokk før ammingen var 100% på plass :)

Vi tok i bruk smokken når vi kom hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tok med en smokk til sykehuset, egentlig bare fordi jeg hadde fått en i en gratispakke fra apoteket eller lignende.

Hadde egentlig ikke tenkt å ta den i bruk, fordi jeg var prinsippielt i mot smokk, men det prinsippet varte i omtrent 48 timer, så plugget vi den inn og poden sov i mange timer i strekk. Lykke!

 

Fikk en del skjeve blikk av pleierne, de er redde det kan ødelegge sugerefleksen på puppen, men det var ikke noe problem for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnepleierne på sykehuset liker det ikke, pga de mener det kan ødelegge ammingen. Men! Det er veldig godt å ha. Mange får barn med stort sugebehov, og det er jo ikke mye melk i pupppen til å begynne med. Legg til ofte for å få igang amminga, men greit å gi smokken av og til for å ikke venne babyen til å få pupp bare den lager en liten lyd.

 

Da vi fikk får første ble vi innlagt på nyfødtintensiven. Fikk smukk med en gang vi gikk inn døra. Smukken er beroligende og smertedempende. Og dessuten, om du har lyst til å bruke smukk etterhvert, så er det lurt å begynne tidlig. mange sliter med å få barna til å ta smukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...