Gå til innhold

Barn nummer 3 - planlegging (samme som på bli gravid)


AnonymeAnine

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på ett barn til, vi har to fra før. Dere som har 3 barn, hvor mye hadde økonomi og plass å si for avgjørelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på denne jeg, for lurer på det samme selv:)

 

Hva er aldersforskjellen hos dere? Vi har nå to barn på 3 og 5 år. Men vi planlegger ikke at jeg skal bli gravid før rundt vår/sommer 2011. Selvføleglig hvis alt går etter planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er 2 og 4. Vi har ikke avgjort noe enda, men jeg vet at mannen min tenker mye på det (fordi jeg vil ha) og er bekymret for nettopp plass i huset og økonomi. Vi har begge godt betalte jobber, men "problemet" kommer pga plass. Vi har et ganske lite hus og det vil bli veldig dyrt å utvide huset.

Jeg tenker at det er litt feil å tenke på at man skal kunne gi barna så mange materielle goder, det er ikke det som betyr noe. Vi kunne selvsagt også ventet litt til vi har utvidet huset og sett hvordan økonomien utvikler seg men jeg er tross alt fylt 38 år:-)

Lykke til, Prylet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er min mann og jeg gla i reiser, shopping og opplevelser. Jeg vil også ha litt penger på kontoene til jentene og spiren så jeg vet de klarer seg fint om noe skjer. Jeg hater være blakk vil gjøre og kjøpe det meste jeg har lyst på. Jeg vil heller ikke jobbe så mye att jeg ikke ser ungene så vi har jobbet oss opp før vi fikk barn.

Om vi ikke kunne gjort alt dette med en til også ville det holdt lenge med 2 barn. Vi skal tross alt nyte livet og er 2 prinsesser som skal ha en oppvekst de fortjener. Men vi har det godt og valgt nå få nr 3 =0).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også godt etablerte mht karriere men vi har likevel fleksibilitet til å ta litt kortere dager en gang i blant, nå med to barn. Det blir nok litt av en overgang til 3 barn vil jeg tro og da tenker jeg på hensynet til de som allerede er her. Men når alt kommer til alt så tror jeg at barna får mye glede av hverandre. Jeg har alltid ønsket meg flere søsken og vil dette for mine barn. I en ideell verden så hadde både jeg og mannen jobbet mindre, men jeg skal ikke klage, jeg jobber lite overtid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...