Gå til innhold

Jeg er så irritert på hyttenaboene våre! (litt langt)


FanteGuri

Anbefalte innlegg

Vi har hytte på ei øy, og derfor avhengig av ferge for å komme oss til og fra hytta. Ferga av den litt for lille sorten, tar bare 15 biler.

Øya vi har hytte på er veldig populær sommerstid, mange feirer bryllup og fødselsdager på hyttene sine.

Det er derfor mange som skal bli med ferga hjem på søndager.

 

Det står oppslag ved fergeleie at det ikke er lov å parkere bilen uten å holde oppsyn med den.

Problemet er at flere har hytte i nærheten av fergeleie, parkerer derfor bilen der, og går tilbake til hytta si.

Vi som har hytte litt lenger bort kan ikke gjøre dette, derfor må vi møte opp på fergeleie opptil 2 timer før avgang for å få bli med første turen. Det er ikke bare bare å være på fergeleie i så lang tid med små barn, da det ikke finnes tilgang til toalett, rent vann osv.

Dessuten ødelegger det mye av søndagen, da vi må rydde og vaske, pakke i bilen og møte opp på fergeleie 2 timer før, for å gjøre ingenting..

 

Om alle hadde fulgt reglene hadde det kanskje holdt å møte opp 1 time før fergeavgang.

Slik det er nå vurderer vi også å parkerere bilen på fergeleie om formiddagen, for så å gå tilbake til hytta vår.

Har ikke lyst til å være den sure kjerringa som går å ringer på til hyttenaboer å "snakker til dem".

 

Noen med gode forslag til hva vi kan gjøre?

Er avhengig av å ha med bilen pga at vi må ha med barnevogn, vann og mat til en hel helg (finnes ikke butikk eller tilgang på ferskvann på øya), samt diverse utstyr til vedlikehold av hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan dere ikke slappe av på hytta så lenge da og ta andre turen hjem isteden? Eller blir det samme køkaoset på den avgangen...

 

Tenkte bare at en senere avgang fra hytta ville løse "problemet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er at man ikke vet hvor mange som skal bli med neste ferge, derfor kommer alle og stiller seg i kø til den første ferga. Det er derfor de som bor nærmest fergeleia, benytter seg av at de kan følge med bilen sin fra stuevinduet, og parkerer bilen først i køa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis neste ferge uansett går om det er 1 eller 5 biler igjen på øya så er vel det da mye bedre å ta den istenden for å stresse etter nr 1 som alle andre gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke en sykkel på hytta da, så kan mannen din slenge den i bilen med tung bagasje og parkere bilen på kaia og sykle hjem igjen. Så spaserer dere til kaia når fergen skal gå?

 

Eller hva med å kontakte de ansvarlige å gi bøter til de som står "feilparkert"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ferge går kl.15.40, og vi skal ta enda en ferge, så om vi ikke rekker den første ferga, blir det ganske seint før vi kommer oss hjem. Slik tenker vi, og sikkert også mange av de andre på øya.

Liker ikke at hyttenaboene mine skal "bestemme" at jeg må ta den andre ferga hver gang, fordi de skal ta den første ferga hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppslaget på fergeleie sier at man ikke får forlate bilen etter at man har parkert i køen. De som har hytte like ved, har da altså ikke forlatt bilen, fordi de kan se bilen fra hyttevinduet sitt. Vi kan ikke se bilen fra hytta, derfor kan vi ikke parkere bilen i køa og gå tilbake til hytta. Men, jeg mener de andre jukser, så da kan vel jeg også gjøre det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke - de andre har de facto oppsikt over deres biler, det er ikke deres skyld at du har hytte uten utsikt til fergeleiet. Ellers kan dere vurdere å reise hjem lørdag eller mandag, hvis dere har mulighet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet jo at jeg ikke kan parkere å forlate bilen uten oppsyn, skal ikke gjøre det, ærligheten selv som jeg er. Vi må nok bare finne oss i å stå flere timer i kø, om vi skal ha med bilen over til øya og bli med den første ferga hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke juks. Det er bare en fordel de har ved å ha hytte så nær kaia. På den andre siden har dere sikkert hytte som ligger mer usjenert og hvor dere slipper folk som vandrer omkring rett rundt hytta mens de venter på ferga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo også kjøre bilen over til fastlandet på fredag eller lørdag og så dra selv akkurat når det passerdere på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det blir litt som å sette handlekurven foran kassen i butikken, for så å hente i forskjellige ting i nærheten, mens de andre må finne varene før de stiller seg foran kassen i kø...

De setter jo fra seg bilen der, for så å komme ut med kofferten, vanndunken og mateska si, 10 min før ferga kommer.. Synes det er litt juks ja, men de gjør jo ikke noe galt i den forstand. Jeg for min del skjønner jo ikke at de gidder å ta med seg bilen over i det hele tatt, når de bor rett ved fergeleie og ikke trenger å bære varene mange meter opp til hytta i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke dra over til fastlandet med bilen på fredag eller lørdag, fordi det går bare ei ferge på fredagskveld og lørdags formiddag. Kommer oss ikke tilbake til øya, om vi blir med disse fergene over til fastlandet. Hadde det gått ferger hele døgnet hadde det vel ikke vært noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor korter det ned tiden om de sitter i bilen fremfor hytten? Er det fordi de kommer for sent?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...