Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg er en pappa som begynner å mene at min samboer er "litt urimelig" nå hun sier at jeg må avstå fra sex i 12 uker etter fødselen pga at hun vil ha inn hormon spiral og skylder på at kondom ikke er sikker nok. Vi er begge to voksne personer og jeg elsker min samboer mere enn hun selv aner tror jeg og vårt barn. Men jeg føler at å vente så lenge er urett. jeg har prøvd å si dette til henne men hun sier at dettte er diskusjon hun ikke gidder å ta da hun har sagt sitt synspunkt. Det å være utro mot henne er ikke et alternativ for meg så , hva gjør jeg?
babymaby Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Du holder deg i 12 uker, har annen sex (ikke penetrering) i 12 uker, bruker kondom kombinert med sæddrepende krem eller høyrehånda aktivt. Dersom du elsker henne så høyt som du sier, så klarer du dette helt fint :-) Dessuten er det mange nybakte mammaer som mister litt lysten på sex i etterkant av fødsel (sikkert mange pappaer også) - i tillegg til at det varierer hvor lenge renselsen varer (og tro meg, under renselsen er ikke sex spesielt delikat, nei....). Renselsen kan vare i alt fra fire uker til åtte-ti uker... Så det er bare å smøre seg med tålmodighet...
AniDal Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Det viker kanskje lenge, men tenk nå på en liten ting. Det har akkurat kommet en unge ut. Den tar all oppmerksomheten og det er ikke alltid det er fryktelig fristende å sette igang med en gang etter en fødsel. Først er det en god stund med blødninger, og i tillegg kan det hande hun blir klippet. Hvis det er så ille, må du nok bare ta "saken" i egne hender. Eller som nevnt over, finne andre alternativer for penetrering. Håper (og tror) at ditt fokus også kommer over på noe annet når den vesle komemr. Lykke til, dette går bra :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 12 uker... De først 6-8 av de ukene renses kroppen med en del blødninger, så da blir man uansett anbefalt å ikke ha sex. Så det hun egentlig ber om er å få 4-6 uker til uten sex. Spør du meg har man et rimelig kjedelig sexliv hvis sex kun handler om penetrering. Dere får benytte anledningen til å bruke fantasien;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå