Gå til innhold

Spør her før jeg ringer selv, men hva tror dere? Trenger råd...


Holly❄️

Anbefalte innlegg

Sønnen min skal straks begynne på skole, og vips fikk vi oss ny leilighet... har letet i 3 mnd, og jammen ikke lett å være alenemor, siden veldig få vil leie ut til nettopp ei som er alene med 2 barn...

 

Til slutt fant jeg altså en leilighet, som jeg virkelig er superglad for å ha fått! MEN.... den ligger i en annen kommune (kun 10 min fra her vi bor, men likevel) men da blir det en lang vei til skolen for barnet mitt.)

Han blir avhengig av å bli kjørte frem og tilbake osv, og da lurer jeg på om det kanskje er muligheter for å få byttet skole? Har ingenting som binder meg til her hvor jeg bor nå, borsett fra at sønnen min skal gå på skole her...

 

Når vi flytter har vi en skole i gåavstand fra oss, og da er det litt kjipt å tenke på at han må gå på skole et annet sted så langt unna...

 

Hva tror dere? For sent å bytte skole nå kanskje? Liten sannsynlighet for at det går?

Avhengig av SFO også, og er redd det ikke går...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med at dere flytter til en annen kommune så vil jeg tro at han MÅ bytte skole. Det er nok også til det beste for gutten at han får gå på skole i sitt nærmiljø. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte også.. men bare 6 dager til skolestart, så ble litt fortvilet :P Alt kom veldig brått på.. hehe...

Tenker på at det er mye bedre for han å få gå på skole der han bor, og ikke langt unna.

 

Men da får jeg ringe kommunen og høre hva de sier for noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det! Det er jo mye bedre for ham å kunne gå på nærskolen. Jeg tenker også på at da får han venner i nabolaget osv.

Det ordner seg helt sikkert - lykke til!

Skriv inn igjen her etterpå og si hva de sa på kommunen, da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt kommunen, og det var ikke noe problem å bytte skole :)

Så da har jeg gitt beskjed til begge skolene, og de sender flyttemelding til hverandre så går det i orden. Så da begynner han på skole om 6 dager :)

Var litt redd for at det skulle bli litt mer problematisk, og at det skulle bli vanskelig å få plass på SFO, men neida :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal svært mye til for at ungen får gå i en annen kommune, det handler om hvem som betaler skoleplassen, og kommunen din må da betale den andre kommunen, og det koster masse å ha elever utenfor sitt eget system, så beklager. Du har små sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du glemme dette innlegget. Jeg vet at kommunen her har nektet nemlig.

 

Fint for dere at det faktisk går an å få til fornuftige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...