Gå til innhold

Hva gjør man med folk som annonserer graviditeten på Facebook etter 4 uker?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Hva man gjør?? Eh, er vel opp til folk hvor tidlig de vil annonsere graviditeten?

 

Typisk sure nordmenn som skal angripe folk som er lykklige, la nå den stakkars jenten få glede seg over å være gravid?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er sin egen graviditet de annonserer så er vel det helt opp til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gratulerer selvfølgelig og ønsker dem hell og lykke. OG gleder seg på deres vegne!!

 

Hva er det med mennesker som syns det er så hårreisende at noen annonserer en graviditet så tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det også tidlig, og det var på grunn av faren for spontanabort. En vet jo aldri! Og når en går gjennom noe sånn så kan det jo være greit å ha støtte fra de nærmeste, og ikke minst en fordel at de vet hvorfor en er nedfor?

Det er en urgammel oppfatning at man ikke skal fortelle det til noen før det har gått 3 mnd. I så fall så skulle en vel ikke gått til kontroll heller før det var gått 3 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hårreisende, men jeg er redd for at skuffelsen blir utrolig stor og vanskeligere å takle hvis det går galt (noe det dessverre av og til gjør så tidlig).

Men det er jo ikke noe annet å gjøre enn å gratulere og håpe det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gratulerer.

 

Vi sa det også tidlig og samboeren min skrev det på facebook med en gang testen var positiv.

 

Vi valgte å si det tidlig, i tilfelle noe skulle gå galt. Da viste de rundt oss hvorfor vi var lei oss.

 

Heldigvis så gikk alt bra og vi har en nydelig sønn som er 6 mnd i dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gratulert dem og tenkt at det var stor stas. For min egen del hadde det vært tidlig å annonsere det etter 4 uker, men andre må få bestemme selv hva de vil gjøre. Det er ikke min sak! Også håper jeg at svangerskapet går bra for den det gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver må få bestemme selv hvordan de velger å annonsere sin graviditet! Det har hverken du eller jeg noe med, ganske enkelt. At DU (og forsåvidt jeg og) ville valgt annerledes, er jo vårt valg, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk være sånn cirka en million og massevis av grunner til å si ting tidlig, og noen av de vanligste grunnene;

 

Noen spyr som en gris fra dag 1 og for å unngå spekulasjoner om hvorfor så syk eller borte fra jobben så sier dem det tidlig.

Noe sier det fordi de IKKE gidder flere spørsmål om hvorfor de ikke drikker noe mere.

Noen er lei over at alle maser om hva som er galt fordi de ikke er gravide allerede.

Og noen er bare så glade over endelig, endelig å ha lykkes.

 

Hvis slike ting plager HI så mye, så er det jo bare å overse dem, eller å avslutte dem.

Skjønner ikke hvorfor folk IKKE kan tenke bare bittelitt selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen før det har gått 3 mnd. Faktisk etter 6 uker. Ifølge legen her så var det det som var normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man rapporterer dem til facebook, makan!

også ringer man barnevernet slik at de er klar over at her kommer det et barn med foreldre som har dårlig dømmekraft.

 

ærlig talt, hi... ta'rei en bolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA begynner man å pusse opp barnerommet når man er 6-8 uker på vei... hehehe...

 

Forøvrig kan man jo miste ETTER fødsel også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er deres egen graviditet og man er venner, hadde det vært ufint å ikke gratulere.

 

Hvis det er andres graviditet, hadde jeg ikke brydd meg.

 

Hvis det var min graviditet, ville jeg ha blitt rasende, også på meg selv, og informert alle felles kjente om hvor idiotisk det hadde vært av meg å betro meg til en slik sladrehank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...