Gå til innhold

Når startet dere å gi skive til de små?


NostraStoria

Anbefalte innlegg

...vil gjerne ha tips til pålegg og hvordan en skal dele det opp.

 

Mini nærmer seg 7 mnd nå og har fått noen smaksprøver på brød, dvs en liten bit her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte da han var 6-7 mnd. Deler opp i passelig biter, i starten var det ganske små. Det går i leverpostei og prim.

Han er og veldig glad i å sitte gnage på en skalk eller skorpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten med en gang vi begynte med fast føde, dvs rundt 6 mnd. Helt først veldig små biter men økte raskt på da vi oppdaget at hun hadde det lenge i munnen og bløtte det opp før hun svelgte. Svært sjelden hun har kastet opp eller hatt ubehag ved store biter, hun har syntes det er mer gøy med fingermat enn å bli matet med skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte meg fra hun var ca 6 mnd, men hun satte alltid i halsen, så vi stoppet en stund.

Etter at hun fikk kavring å klø seg i tennene med (ca 9 mnd) gikk det plutselig helt greit. Akkurat som hun knekte koden selv :)

 

Vi har på leverpostei, kyllingpostei, smøreost, majones, gjerne avocado og majones blandet, eller egg (hardkokt eggeplomme) og majones blandet.

Helsesøster sa at det var hviten som kunne fremkalle allergi, så hardkokt eggeplomme kunne de godt spise.

Vi begynte med små biter (lillefingernegl størrelse), men nå går det bra med større biter (tommelfingernegl).

Må nevne at datteren min ikke har fått tenner enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte da vi startet med fast føde rundt 6 mnd alder. Skjærte i terninger de første 2 mnd tenker jeg, så gikk jeg over til å dele skiva i 4 og ved 10 mnd alder har jeg kun delt den i 2. Det har gått kjempebra og hun hadde bare 2 tenner da vi startet ved 6mnd alder 4 ved 8mnd alder og seks ved 10 mnd alder. Har ikke måtet mate henne ved frokostbordet siden hun var 8 mnd. Deilig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å gi skive med leverpostei til frokost i dag, men det var lite populært for å si det slik.

 

Han er vandt til flere smaker og fast føde da han får både grøt og middager. Men skive vil han ikke ha!

Får vel prøve å gi litt og litt. Er nok og en tilvenningssak ang smak og konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...