Gå til innhold

hjeeeeeelp oss, vær så snill!! ang brødskivespising på morgenen


lille oss

Anbefalte innlegg

mine jenta vår er nå snart 10 mnd, hun har fått brødskive til frokost i lange tider nå( sikkert 1,5 mnd). til å begynne med ga jeg henne bitene rett i munnen, men etterhvvert ønsket hun veldig å spise selv, så da fikk hun jo så klart det.. men etter det har hun ikke fått i seg noen ting jo!hun tar biten i handen, og putter den i munnen - men tunga hennes kommer ut nesten som en refleks så snart brødskivebiten kommer i kontakt med den... så da faller jo biten på gulvet sammen med alle de andre.. noen få dager kan hun klare å få i seg litt.. det er jo ikke det at hun ikke liker maten . for det vet jeg at hun gjør.

nå kunne jo selvsagt den lette løsningen være å gå tilbake til å gi maten selv, men det nekter hun altså! kommer ikke på tale at jeg får putte noe som helst i munnen hennes på morgenen..

hvorfor gjør hun dette da, og hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? hun prøver så iherdig, den ene biten etter der andre, helt til hele skiven ligger på gulvet.. stakkars tålmodige jenta vår=)

noen andre som har hatt det lignende? går det over? hun begynner jo i barnehage snart, og da trenger hun mer enn bare litt melk på morgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du mener.

Gir du henne hele skiva i hånden? Eller kutter du skiva opp i biter og lar henne sitte med dette på asjett og ta biter selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Kanskje hun bare er litt matlei. Hva med å gi henne en pause fra brødskivene en stund? Tørre brødskiver med leverpostei i månedsvis blir kjedelig. Variasjon er kanskje løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hun får de i biter. har prøvd alt - store biter, små biter.. hun vil jo så gjerne ha, men får ikke til.. stikker ut tunga med en gang som om hun geiper til verden :P

jeg tror ikke hun er matlei skivene på morgenen.. hva skal hun da ellers få hvis hun ikke får det? grøt er hun så lei av at det er så vidt jeg får det i henne 2 ganger om dagen. men der er det helt tydelig at hun ikke vil ha - skiven vil hun jo så gjerne ha.. har prøvd å gi med skje og gaffel også, men det er samme reaksjon når tungen hennes kjenner brødskiven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...