Gå til innhold

Mmm skikkelig skuffende altså!! Har vært på fjelltur i 5 dager


1881

Anbefalte innlegg

over jotunheimen og veide meg før vi dro, og da jeg kom hjem. Har gått ned bare 0,8 kilo på hele turen, hadde forventet en kickstart på noen kilos vektnedgang:(

 

Har drukket masse vann, svettet flere liter og spist veldig lite usunn mat.

Dvs vi har jo spist litt nøtter og sjokolade for og ikke gå tom for energi.

Hva kan ha skjedd? Turen var til dels krevende og ofte var jeg "utslitt" midt på dagen. Har i tillegg hatt sekk på 16 kilo på ryggen.

 

Ble mildt sagt litt skuffende over at jeg ikke hadde gått ned litt mer, hadde sett for meg 3-4 kilo faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må huske på at muskler veier mer enn fett også ;) jeg gjore samme feilen da jeg begynte å trene og gikk opp i vekt de første ukene. du har nok forbrent fett men også brukt og bygd opp muskler og de veier mer og da viser det mindre ned på vekta di :) lykke til med å gå ned i vekt :)

 

jeg begynte foorrige uke på Libra og har gåttt ned en kg :) kan forvente ca en kg i uka og skal holde på i tilsammen 8 uker så gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går man ned så fort, da? Jeg pleier ikke å se noe resultat før det er gått et par uker. Uansett synes jeg 5 dager virker kort for å gå ned 3-4 kilo. Jeg synes 0,8 er en bra kickstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut, kroppen vil holde på kg-ene når den blir utsatt for press som dette :D Men du har nok kickstartet forbrenningen din vil jeg tro.... Og fått ut MYE dritt av systemet ditt.

 

Ikke tenk så mye kg, men heller på at kroppen din nå er i fin form, og at du har ett bra utg pkt å bygge videre på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger ikke på seg så mange muskler iløpet av 5 dagers tur at det utgjør så mye på vekta. Men det ikke unormalt med opphopning av vann i kroppen når man trener/går mye. Og når man trener så øker man også blodmengden i kroppen.

Dessuten er det ikke alle som går så mye ned i vekt til å begynne med, selv om man trener aldri så hardt. Vet om en som syklet Norge på langs, vedkommende gikk bare ned et par kilo på turen.

Fortsette du å trene og på turer, så vil det nok synes på vekta med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ned mer enn 0.5kilo i uka er bare tull de kiloene kommer somregel raskt tilbake. Bruk tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...