Gå til innhold

Kommer megler for verdivurdering i dag og vi er avhengig av en takst på 2,5 mill, men......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ser etygt ut fodi vi krangler om dager og den barnslige mannen min gidder ingenting for å "straffe" meg. Har mange lister som skulle vært på og to rom skulle vært malt, men nå får det holde med husvask, hun kommer kl 12.......noe som er viktig å tenke på for høyest mulig takst???

Vi skal ikke selge, men trenger å refinansiere, og dette er viktig for oss, i verste fall står huset på spill......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takstmann eller verdivurdering fra megler?

Hvis det er "bare" en megler som kommer har det ikke mye å si om listene er malt etc etc. Megleren vurderer i hovedsak boligen ut i fra beliggenhet, størrlse og hvor attraktivt omåde er. Ofte går d an å snakke med megler om at dere trenger så så mye for å refinansiere. Hvis avviket ikke er for stort er de slett ikke umulig at d ordne seg.

 

Kommer det en takstmann derimot (enkelt banker krever det) så blir boligen taksert etter teknisk verdi. Altså etter hva slags stand den er i, hvor mye som må pusses opp o.l. En megler ser jo selvsagt også på det, men ikk like nøye. Dette er grunnen til at pisantydning og Takst sjelden er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare megler fra banken der vi skal ha lån. Så verdivurdering ja. Takk, du beroliget meg litt.....har liksom ikke lyst til å gjøre noe her når mannen er så idiotisk. 07.58: Ja du sier noe der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av den taksten, hva om dere ikke får den da?

 

Lettere å få høyere takst om huset er i tipp topp stand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avlys det og sett tid til å ordne skikkelig før takstmannen kommer. Helheten har no å si, også om lister er på plass. Om det er jobb som ikke er gjort på huset trekker det ned.

 

Så avlys megleren, brett opp armene og gi mannen et spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi trolig selge huset. Tapte nylig flere hundre tusen på en leilighet jeg ier og sitter nå med usikret gjeld. Banken vil bake det inn i huset men er jo da avhengig av høy nok verdi. Sto i 2 mill når vi kjøpte for 3 år siden. Har pusset opp endel, men ikke de virkelig store tingene.....spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.....vanskelig å si...fikk ikke noe tall med en gang, hun skulle regne på det. Vi trenger en verdistigning på 500000 på 3 år...og vi har bare pusset opp overflater....oppdaterer....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil ha denne gjelda inn i boliglånet?

Forstår godt at mannen din er litt motvillig jeg, tviler på at jeg hadde godtatt å refinansiere 300.000,- av hans idioti, inn i felles boliglån.

Kan du ikke snakke med kreditor av den gjelda for å se om du ikke kan gi dem et avtalepant på andreprioritet med sikkerhet i din andel av fellesbolig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...