Gå til innhold

Å herregud, hva har jeg gjort?? :( :( :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter fra før og er alenemor, har hatt masse trøbbel med bf, og regner med at det kommer en sak når barnet blir 7 år og "skal høres" i fordelingssaker. Gruer meg fælt til dette, men..

Har nå tydeligvis klart å bli gravid på nytt med en som tydeligvis bare er ute etter å være j***** :(

Har ikke vært sammen lenge, han visste at jeg ikke gikk på p-piller el, og påstår at han ikke har latt vær å trekke seg ut med vilje, men dette er det flere som tror siden han har gått og klaget i over ett år som singel over at "alle andre får barn, men ikke jeg!" Til og med moren hans sa det når hun fikk vite at hun skulle bli bestemor, "Ja, nå har du gått og ønsket deg et barn så lenge, at det var på tide" var kommentaren fra henne..

Nå prøver han å knekke meg psykisk, krever at jeg skal flytte dit med datteren min, mener at jeg skal prøve å sørge for at faren hennes mister retten på samvær, og jeg tror(men vet ikke sikkert) at han tok opp mobilsamtalen vår i stad når vi kranglet om dette. Kan noen forresten svare meg på om det kommer et pip ca hvert 30 sek om samtalen blir tatt opp?

 

Nå er jeg nøyaktig 16 uker på vei, og abort er jo umulig med mindre de finner noe alvorlig galt på ul, så, hva gjør jeg? De siste tre dagene har vært et h******, jeg klarer ikke å få i meg mat, klarer ikke å sove, og går rundt og depper i halvsøvne til min datters store fortvilelse :( så, hva har jeg klart nå? Og, har noen tips om hvordan jeg går videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjedde for 3 dager siden da? Det har jo gått 16 uker så du har hatt god tid på deg å tenke. Hva var det som gjorde at ting endra seg nå? Pga det med flytting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk til verbalt angrep på meg, fortalte at flere av vennene hans syns jeg er sur og negativ, og at datteren min er en bortskjemt drittunge som de(uten å ha barn selv) mener må ha adhd :( Det utviklet seg til å dreie seg om at jeg har bedt om å få vente med å flytte(ligger annen tråd om det her et sted), og nå skulle han ha svar på når jeg flytter dit innen kort tid, eller så kommer han til å dumpe meg og kreve delt omsorg.

 

Har gått 16 uker ja, og jeg tror han har vært ålreit hele denne tiden for å ikke gi meg abort-muligheten. Jeg vurderte abort såvidt i uke 9, men da var han på sitt beste så jeg lot være siden jeg egentlig er sterkt imot abort :( Vil det selvfølgelig ikke nå heller, men ser ikke noen god framtid som alenemor til to med forskjellig far, hvor begge fedrene gjør det de kan for å ta fra meg barna mine, samme hvor dårlig sjans de har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIL man ikke ha barn, har man som kvinne plenty med muligheter for å unngå å bli gravid i utgangspunktet. Pessar, spiral med og uten hormoner, p-sprøyter, en drøss med p-piller og minipiller,- KREVE bruk av kondom, angrepille osv osv...Jeg ser bare ingen grunn til å bli gravid..Særlig sidne du sier han,-"ungikk og trekke seg ut i tide"..Praktisering av hopp av i svingen, er det samme som å prøve og bli gravid..For alle oss med normal inteligens altså.

 

Best for alle om det ikke skapes et nytt liv som må vokse opp med slikt utgangspunkt kanskje?

 

Synes ikke synd på deg i det hele tatt, men fryktelig syndpå ungen(e) dine. Et visst nivå av sunn fornuft burde vært påkrevd før man fysisk ble i stand til å få barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at de som er minst smarte er de som får flest barn..... Eller kanskje det har en sammenheng? "latt være å trekke seg ut i tide"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette et seriøst innlegg?

Hvis det er det så synes jeg du har satt deg selv i en vanskelig situasjon. Du har deg selv å skylde at du er gravid. På tide å bli voksen nå og ta ansvar!

Hvis du ikke ønsker å være sammen med denne merkelige fyren så er vel saken opplagt? Da lar du være å flytte til ham.

Jeg anbefaler deg å finne et voksent menneske som du stoler på og som du kan snakke med og som kan gi deg råd. Som en tante eller en bestemor eller rett og slett en sosialkurator. Eller barnevernsansatt siden du kanskje allerede har kontakt med de?

Uansett, det er på tide å bli voksen og ta ansvar. Lykke til til deg og ikke minst til ungene dine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste og bære, bær fram ungen, ha ham få omsorgen og hold fokus på hun du har fra før i hverdagen. Du er tydeligvis ikke skikket til å være alene med flere i hvertfall. Og når neste er født, sett inn hormonspiral eller steriliser deg for guds skyld. Barnevernet har nok å jobbe med fra før om ikke fehuer som deg skal produsere avkom i hopetall på toppen av alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"han visste at jeg ikke gikk på p-piller el, og påstår at han ikke har latt vær å trekke seg ut med vilje, men dette er det flere som tror siden han har gått og klaget i over ett år som singel over at "alle andre får barn, men ikke jeg!" "

 

Jeg håper virkelig dette er et tulleinnlegg, for så dum som du i tilfelle er burde det ikke være lov å være, spesielt når man har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan ingen av dere tør å svare meg med nick, men samme det...Dere får det til å høres ut som jeg har en hel barneflokk med forskjellige fedre, og det har jeg ikke. alle mine venner sier jeg har gjort en flott jobb med datteren min, men det er vel heller ikke temaet her? Temaet er at jeg trodde jeg hadde funnet en jeg kunne stole på, siden jeg har kjent ham i flere år, og han har lovt gull og grønne skoger helt fram til nå.Han har vært vitne til hvordan den andre bf har vært, og sittet og sagt at det er lavmål, for så å bli ganske så lik selv nå. Målet hans var å få et barn, samme hvordan framgangsmåte. Og så lenge det var målet, burde han kanskje holdt seg unna en han vet at tar en kamp, og heller funnet ei som ville gjort hva som helst bare hun fikk være nær ham?Nei, dere har nok ikke forstått tråden helt, så forventer ikke flere fornuftige svar. Og er det kun å krangle dere skal, kan dere vel heller gå på kranglesiden enn på et anonymforum hvor folk faktisk prøver å be om råd, og ikke ber om fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det reagerte jeg og på "han lot være å trekke seg ut med vilje" som om det å "hoppe av i svingen" noen gang har vært prevensjon...seriøst... er det ikke seksualundervisning på skolene lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser over så ga jeg deg faktisk et seriøst råd. Bli voksen, ta ansvar og snakk med et annet voksent menneske. Du trenger tydeligvis råd og det er bedre å snakke med et voksent ansvarlig menneske ansikt til ansikt enn å lete etter svar her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til han at du tar abort nå, det går faktisk selv om man er 16ukr på vei. Så ser du hvordan han reagerer, kansje han ror seg da siden han ikke har "taket" på deg da! Han blir jo sikkert paff.

 

Men du MÅ for all del få deg ut av den situvasjonen du er i nå, slik stress kan være farlig for deg spesielt når du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er seriøst ment så får du bare ta ansvar for det du har gjort. Med mindre det var voldtekt er det like mye ditt ansvar å unngå å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen idiotiske svar du får her!!

 

Javel så har du gjort noe dumt, men gjort er gjort.

 

Uansett høres ikke han ut som en du vil flytte sammen med, da er det bedre du er alenemor med to barn, for det går helt fint!!

 

Fedrene har krav på samvær, barna har krav på samvær, men for all del kan du ha hovedomsorgen. Da burde det vel være greit for alle parter?

 

Kommer han med trusler, få det dokumentert, skriv dagbok, vær smart, anmeld til politiet, kontakt en advokat. Kontakt familievernkontoret for mekling!

Barna skal vokse opp trygge, og du har rettigheter du også. Snakk med voksne i familien din, du har vel noen du kan få hjelp og støtte av der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 fullgåtte uker og du er ikke lysten på å flytte sammen med bf, da han vil ha særeie på huset han eier i et område du ikke trives i og fordi du syns du har flyttet nok med jenta du har allerede - 5 ganger ila 6 år,tror jeg det var, ref. det forrige innlegget ditt.

 

Vel ... hvilke valg har du - egentlig? To, slik jeg ser det:

- flytte sammen med den blivende barnefaren, enten her eller der.

 

- ikke flytte sammen med den blivende barnefaren.

 

Så lenge mor og far ikke er gift eller samboere, får mor automatisk foreldreansvaret alene, men ingen grunn til å se på barn som en eiendel heller, hvis blivende bf er en fornuftig man og du også kan se det og være fornuftig du også, så skal det da være mulig å samarbeide om samvær etterhvert.

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...