Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #26 Skrevet 28. mai 2011 Kan ikke forstå meg på dem som forsvarer kjønnslemlestelse med at det er tradisjon, og at det er fin-fint fordi man har narkose. Hallo! Vi snakker om kjønnslemlestelse og at deres om foreldre tar beslutning på vegne av et hjelpeløst barn. Nei, moralsk sett er det ingen forskjell på å kjønnslemleste gutter og jenter. Man kan argumentere med at jenter får mer senskader/smerter og et redusert sexliv, men det faktum at man overstyrer et annet menneske og gjør et inngrep som ikke kan forandres på er akkurat det sammen. Jeg tror den eneste grunnen til at kjønnslemlestelse av gutter ikke er forbudt er at det er vanlig i mer vestlig land som feks USA. Men hadde skikken kun eksistert i u-land som feks i Afrika, hadde vi fordømt dette for leeeeenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå