Gå til innhold

hva skjer med jenta vår? trenger svar snart


sneipen <3 snuppa

Anbefalte innlegg

er å¨ferie i stockholm å. varmt, 23 grader i skyggen i em.

snuppa har drukket mye i dag. er ei aktiv jente på 15 mnd.

 

da vi la oss nå i 22.30 tiden. styrte hun veldig mye i senga, smågråt litt, rullet fram og tilbake. tenkte at hun kanskje bare ikke var ordentlif trett enda, så vi sovnet etterhvert. etter ei stund våknet jeg i halvsvime av at hun skalv noe fryktelig! tok ei stund før jeg egentlig våknet ordentlig av det.. n¨sover hun rolig,men er klam.

hva kan ha skjedd med henne? har hun kanskje hatt heteslag eller noe sånt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Plutselig kald pga all svetten? Eller var det mer som kramper? I tilfelle sistnevnte ville jeg kontaktet legevakta og bedt om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det var mer som kramper, det varte en stund tror jeg...siden det tok litt tid før jeg våknet ordentlig.. hun kaldsvettet da jeg kjente på henne.

tror jeg ringer legevakta ja...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, gjør det du for sikkerhets skyld. Ikke at jeg tror det er heteslag egentlig. Jeg har hatt det selv og det kom der og da i varmen. Men pass på at hun ikke virker dehydrert. Men det kan jo være noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun feber? Astma?

Vi har opplevd det ofte hos minste vår. Startet når hun var omtrent på den alderen der. Men bakgrunnen for det kan være så mangt.

 

Jeg ville absolutt forhørt meg med legevakten. Spes med tanke på at hun er bare 15mnd.

 

Det er helt sikkert ikke noe alvorlig eller skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hetekramper? For lite væske/salt i kroppen? Fant denne på lommelegen:

 

# Hetekramper

Oppheting og svetting kan føre til muskelkramper på grunn av uttørring og salttap. Hetekramper oppstår oftest hos personer som gjør kraftig fysisk arbeid i varme omgivelser. Hvis du svetter kraftig under slike forhold, kan du tape betydelige mengder væske og salter. Resultatet kan bli muskelkramper med anspente, harde og smertefulle muskler i armer og bein.

 

Hvis du mistenker at noen har fått hetekramper:

 

# Flytt personen til skygge eller om mulig til et kjølig rom.

# Kjøl ned med kalde omslag over muskler som har kramper.

# Gi drikke som inneholder salt (1 ts salt per liter vann) eller buljong.

# Hvis muskelkrampene ikke går over; kontakt lege.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...