Gå til innhold

Det skulle vært et eget NAV-forum her.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja, det hadde holdt med 1 a-forum for de som er sure og henger seg opp i uvesentlige detaljer og 1a-forum for oss som er blide og gjerne diskuterer saker med hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal svare på spørsmål der da?

Jobber i NAV, og det er ganske skremmende å se hvor mye feilinformasjon som folk kommer med her inne. Sikkert godt ment, men håper de som spør om NAV- saker her inne ikke tror på alt de leser.

Et eget NAV-forum vil da innholde masse feilinformasjon er jeg redd.

Man kan gjerne utveksle erfaringer, men spørsmål vedr. lovverket kan bare NAV svare på.

Derfor er jeg skeptisk til et slikt forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrøm det, et sånt forum hadde vært litt morsomt for de NAV ansatte:) Da tipper jeg det hadde vært liv på spiserommet da, over alle innleggene fra frustrerte damer som plutselig skjønner at de ikke får alt kastet etter seg bare fordi de har fått barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært NAV-bruker en stund nå (mottar foreldrepenger fra NAV) og det er UTROLIG hvor mye feilinformasjon som kommer fra NAV selv.... Sånn bare for å ha sagt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje man rett og slett bare kunne legge ned NAV også kan alle gode råd og veiledning gjøres via BiM og lignende forum ;)

 

Selvfølgelig foregår det mye feilinformasjon fra NAV, men tør likevel å påstå at sjansen for å få mer riktig informasjon er større om man kontakter NAV fremfor å spørre på et forum her på BiM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et jo et forum her inne som heter "Foreldrepenger".. Er ikke det et nesten Nav forum da? Godt nok for meg i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dette være morsomt 23.37??

 

Tror fleste delen av befolkningen vet mer om lover og regler enn de som jobber i NAV. NAV er en stor SKAM

 

Hadde neppe vært så mye misnøye med NAV, hvis de faktisk kunne jobben sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

 

Det kunne vært et eget NAV-forum hvor moderator automatisk la inn link til NAV som første svar på alle innlegg.

 

Jeg mistenker allikevel at folk heller ville brukt anonym-forum, for de vil heller ha mange raske svar enn ett korrekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil faktisk si at jeg har fått bedre råd og veiledning her inne enn jeg fikk på NAV.

Det gjelder nok ikke alle og alle spørsmål, men ofte så får man bedre svar av mennesker som har gått gjennom samme mølla selv og som vet hvordan det er å være bruker, hva man kan kreve og hva man plikter å gjøre. Hos NAV er det ofte svært vanskelig å få entydige svar og siden de ikke har noen form for opplysningsplikt så er det ikke alltid like lett å vite hva man skal spørre etter og hva man plikter å gjøre.

 

23:39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, no tuller du, man får jo et mer korrekt svar her inne enn hos NAV.

Er visst en gjeng tilbakestående idioter som jobber i NAV. Hmm...har hørt at det faktisk er en vernet bedrift...skulle ikke vært mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel endel NAV ansatte her inne som svarer på spørsmål.

Jeg prøver hvertfall så godt jeg kan innenfor de fagområdene jeg jobber under.

Og de som kaller oss som jobber i NAV for idioter, at det er en verna bedrift osv skulle jobbet 14 dager i etaten så tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd.

Selvfølgelig finnes det mange NAV ansatte som ikke kan jobben sin, men noen prøver faktisk å hjelpe innenfor de rammene man jobber under.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle være unødvendig å slenge dritt om NAV-ansatte.

 

Mange er (forståelig nok) frustrert over sin kontakt med NAV, men problemet med NAV er i bunn og grunn ikke de ansatte, men at systemet er så utrolig tungrodd.

 

Jeg tipper de møter mange vegger i hverdagen, både fra brukere og fra systemet. Og det er ikke de som jobber der som har laget systemet.

 

Hilsen Ikke-NAV ansatt med stor respekt for de som må jobbe i NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for de ansatte hadde det vært ti ganger enklere om de som henvendte seg til NAV holdt seg til saken og klarte å fylle ut skjemaene korrekt.

nei, man trenger ikke være hjernekirurg for å stave sitt eget navn og personnummer riktig! eller fylle ut et fullstendig skjema!

 

det er heller ikke de nav ansatte som bestemmer regleverket.

 

du kan jo ikke ha lest en avis eller en debatt om du tror problemene i nav skyldes de ansatte?

 

ps: jeg leser dag inn og dag ut brukerenes egne tolkninger av lover og forskrifter, og mange har ikke forstått enkle paragrafer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror et Nav forum ville skapt bare nagativitet i forhold til Nav. Jeg har både opplevd mye positivt og negativt med Nav.

Her er mine erfaringer:

 

De ansatte:

Jeg har møtt de blide og behjelpelige, de "tørre" som bare gjør jobben sin og en sjelden gang de som virker utrolig sure og helst skulle sett du ikke ringte og plaget de.

 

Positivt:

- Aap kurs. Jeg ble veldig positivt over dette kurset. Jeg trodde jeg bare skulle sitte der og lytte til noe kjedelig informasjon. Men opplevde stikk motsatt. All informasjon var nyttig og alle fikk mulighet til å stille spørsmål om det var noe vi lurte på. Vi fikk også hjelp til å fylle ut en handlingsplan.

- Jeg har alltid fått utbetalingene mine uten noe tull.

- Jeg mottar faktisk penger for at de "hjelper" meg.

- Av og til skjer ting veldig fort og jeg får den hjelpen jeg trenger.

- Mange behjelpelige ansatte.

 

Negativit:

- Vanskelig å få tak i saksbehandleren og slitsomt å måtte ringe via Nav sentralen for å snakke med saksbehandleren.

- Blir sjeldent ringt tilbake når jeg setter meg på ringeliste.

- Ofte forskjellige eller uklare svar på spørsmål jeg stiller.

- Det tok laaaang tid før jeg fikk svar på min søknad om Aap.

 

Noen andre her som ikke bare har negativit å si om Nav? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...