Gå til innhold

Er trening bra eller dårlig for bekkenløsning?


mamma til tre prinsesserღ

Anbefalte innlegg

Trener enkel aerobic nå, men er dette bra eller dårlig. Sliter veldig med vondt nederst i ryggen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del kunne ikke drømt om aerobic med bekkenløsning, for jeg er så ustabil i bekkenet at jeg ikke kan hoppe rundt. Fikk henvisning til vanntrening av legen for å kunne trene med minimal belastning. Ville først sjekket om det er bekkenløsning du har, og så rådført meg med fysioterapeut i forhold til treningstyngde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning kommer vel i forskjellige grader, men å hoppe rundt er jeg helt sikker på at ikke er bra om så er.

 

Selv går jeg på krykker grunnet bekkenløsning, så jeg kan bare fantasere om tiden hvor jeg kan gå normalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerobic er vel ikke nett det som er best om man sliter med bekkenet. Spinning og svømming er deriomot ypperlige treningsformer! Man må nesten føle på det selv, hva som føles bra og hva som er vondt. Selv slet jeg sykt med bekkenløsning de to forrige graviditetene, og trengte krykker for å klare å bevege meg. Denne gangen har det gått myyye bedre, og mye av grunnen kan ligge i at jeg hadde trent spinning flere ganger i uken i over et år før graviditeten. Nå trener jeg fortsatt, og er 32 uker på vei. :) Men å gå turer, det kan jeg bare glemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...