Gå til innhold

vet det nesten er standardspørsmål... men bilstol nr.2..?


fjellgeita♀09 ♂10baby14

Anbefalte innlegg

Hvilken er best, og da mener jeg hvilken har gjort det best i sikkerhetstester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker :)

Så Besafe IziKid er tingen altså? ;)

Leste noen kommentarer på barnashus.no om denne bilstolen. Mange var misfornøyde med at barnets hode hang forover når de sovnet. Altså litt dårlig sittestilling. Stemmer det for dere som har kjøpt denne stolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe stolene er best i test så lenge de er festet riktig. (Izi er forsåvidt vanskelig å feste feil)

 

Jeg tror at omtrent alle vi kjenner med barn på samme alder som våre har eller har hatt denne stolen. Vi er de eneste som er fornøyde!!

Vi har "kassebil" med helt flate seter. Så stolen står som støpt og hodet henger ikke ned når de sovner. (At hodet blir hengende fremover gjelder helst når stolen står bakovervendt, som jo er anbefalt)

I de fleste andre biler heller setene litt nedover mot ryggen. Mange har også problemer med at stolen i seg selv er såpass ruvende og at den ikke står godt nok fast. Den er også vanskelig å feste, så modelen uten izi kom best ut i test før izi`en kom. Men det forutsa at den er helt riktig festet med tanke på at den er litt vanskelig og det er lett å gjøre feil.

Flere har byttet til andre type stoler, noen har holdt ut og heller kjøpt ny stol til nestemann mens et fåtall har sittet bak kun for å holde hodet til barnet når det sovnet.

 

Stolen er også veldig tett. Det er et problem at barnet blir svett/klamt i stolen! Har vært flere klager her inne på det, og jeg tror enda ikke at noen har funnet en god løsning på problemet?

Det er desverre et problem vinter som sommer. Hva som egentlig er så spes. for denne stolen der vet jeg ikke.

 

Med mindre vi bytter bil kommer vi til å bruke samme stol til nestemann også. bytter vi bil, bytter vi nok begge stolene pronte siden vi har sett at de passer dårlig i de aller fleste andre biltypene.

 

 

Det er forresten lurest å lese bilstoltestene som "veiledende" med tanke på at ikke alle bilstolene passer like godt i alle biler!

Bilstolen fungerer ikke som en best i test kandidat om ikke stol & bil matcher ;)

Bilstoler som er festet feil sies jo å være en stor del bak statistikken for skadde barn. (Da tror jeg ikke de mener montering bakover vs forover opplegget. Men direkte feil montering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe izi combi x2 og x3 er ganske så middels i sikkerhetstester

Og hvis man ikke har isofix, så bør man sette seg inn i utvalget, tester og monteringsvanskelighet- (det som skårer bilstolen ned er ofte brukervennlighet når det gjelder montering)

vi valgte maxi cosi mobi, kun bakaovervendt opp til 25 kg, etter grundig research i et par måneder.

veldig fornøyd så langt

bruker halspute når vi kjører langt, og gutten sover like bra som i maxi cosi nr.1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...