Gå til innhold

Tredagersfri ved barnehagetilvenning.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg "fikk" tre dager, men jeg brukte ikke tre hele dager da.Fra dag 2 var hun der alene, så trengte bare en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen regler på det. Noen får fri med lønn, noen uten lønn, noen får fire dager og andre får bare en. Så du må nesten høre med din arb.giver hvordan det er på din arbeidsplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med sjefen, men han har ferie. De jeg skal snakke med på personal er også i ferie så vanskelig å få noen riktige svar. Jobber i staten, så har jo ganske mange goder. Har tvillinger som skal begynne i ny barnehage, på hver sin avdeling, så trenger egentlig fri til innkjøring til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skal jo ha en personalhåndbok vår slike ting står. (dersom du ikke har noe ekstra i din egen arb.kontrakt) hvorfor ikke bare slå opp der selv og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har mann rett til en dag med betalt, men det er ikke noe problem å ta perm uten betalt i tillegg, ellers avspaserer vi e.l. Men tror neppe noen (utenom kanskje stat og kommune) har mer en en dag med betalt fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skal egentlig begynne på mandag begge to, men det kan jeg jo forandre hvis jeg har muligheten til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med pappan da? dere burde jo kunne følge et barn hver i tilfelle?

 

utenom spørsmålet ditt, men jeg lurer veldig på hvorfor dere skal ha dem på forskjellige avdelinger??

 

tvillingmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jo vært det beste, men nå er situasjonen for oss dessverre slik at det ikke er mulig. Kan jo hende det holder med en/to dager også, men det er litt vanskelig å vite på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i all verden gjør dere det så vanskelig for dere?? hva er greia med å ha dem på forskjellige avdelinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenkte at de kunne ha godt av å komme på hver sin avdeling. At de har et sted i hverdagen som er bare "Anne" eller "Mari" sitt. De deler jo nesten alt ellers, på godt og vondt. Den ene har også tendens til å dominere litt. Vet at det har blitt vanligere å sende tvillinger i hver sin klasse og på hver sin avdeling, så vi er ikke alene. Litt av opplevelsen av å være "meg" og ikke bare "vi". Har eneggede tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ka faktisk oppleves ganske traumatisk for tvillingene dine å bli "skilt". Tvillingbåndet er helt spesielt , og fullstendig umulig å forstå for den som ikke er tvilling selv. Det er nesten litt "overnaturlig".

De kommer en dag til det punktet da de selv ønsker å finne egne veier, men dette bør de få finne ut selv.

Tvillingsøskenbåndet er jo helt unikt, kan ikke skjønne hvorfor dere vil bidra til å svekke dette??

 

tvillingsøster og mamma til tvillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver vel heller å styrke dem som enkeltindivider, som de jo tross alt er. De vil se hverandre daglig i barnehagen, og kan også besøke hverandre om de ønsker det. Vet om også om tvillinghistorier hvor de var glade for at de gikk i hver sin klasse. Det er sikkert forskjeller her som alle andre steder.

 

Hvis vi får inntrykk av at det blir et problem for dem så får vi revurdere løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...