Gå til innhold

Ang det å kalle de ansatte i bhg "tanter"


trillelille

Anbefalte innlegg

Mener ikke å fornæme noen eller være teit...vet dette er følsomt for mange. Og jeg/min familie kaller aldri bhgansatte for tanter, da vi har en førskolelærer i nær familie som har vært veldig klar på dette....Noe som også er helt riktig!

 

Men mini har begynt å kalle de bhgansatte tanter! "Tantene i bhg sier det" osv.... Jeg aner ikke hvor han har fått det fra... han er 3, har gått der i 2 år. første gang jeg hører noe sånt nå. Kan det være at de bruker ordet selv? Vet liksom ikke om jeg skal rette på ham eller hva... Kan selvfølgelig spørre de ansatte, men føler det kan bli en litt klein samtale også... og vil jo ikke de skal tro vi lærer ham opp til at de er tanter....

 

Noen bhgansatte eller andre med synspunkter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sier "de voksne" eller navnet til de det er snakk om.

Jeg tror jeg ville sakt at de ikke er tantene hans, og ramset opp de som virkelig er han tanter, eller ikke sakt noe på det, men fortsatt og si "de voksne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sagt barnehagetante...Mulig det politisk ukorrekt, men det er ikke noe vondt jeg tenker om de ansatte i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhgansatt og vi er "navnet vårt".

Eneste vi kan godta er forenklinger av navn om du skjønner.

Har vi en vikar som heter det samme som oss kan vi bruke kallenavn som blir foreslått av vikaren selv.

Eller vi bruker forkortelser av vanskelige navn. Men det er mer brukt av barna selv. Om dere skjønner.

Tanter er vi hvertfall ikke!!

 

Jeg mener også at kun tanter er tanter! Ei tante er noe spesielt :)

Skjønner godt at du ikke liker at de i bhg blir kalt tante.

Jeg likte ikke engang at ei venninne av søster`n vil være tante til barna hennes :P Måtte bite meg i leppa for å ikke si noe. Synes det også blir feil jeg da. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene da? Sier de det? Jeg har aldri kalt de ansatte i barnehagen for tanter eller onker, jeg sier rett og slett de voksne eller navnet, men legger merke til at mine og pappaens foreldre konsekvent sier barnehagetanter/onkler. Har prøvd å rette på de, men da får jeg bare tilbake at det er det de jobber som, Basta! :D Gammel vane osv...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest datatyven

Du kan jo spørre ungen hvor den har lært det, hvem som sier det, så får du nok svaret. Tror ikke du skal stresse så veldig mye med det, tror vel helst det er et dib fenomen å reagere så voldsomt på om noen sier barnehagetante. Ute i det virkelige liv er det jo et ord som er i bruk av mange, ungen kan ha plukket det opp hvor som helst, muligens også i barenhagen av de ansatte selv.

Vi bruker navnet til den enkelte, eller de voksne når vi snakker med ungene. Mine foreldre bruker ordet tante, eller tanter når de snakker om de voksne der. Mine foreldre henter bare en gang i blandt og kjenner ikke alle sammen. Jeg føler ingen trang til å rette på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet tidligere i bhg, og synes det bare var koselig når foreldre/barn kalte meg tante.

 

I bhg til min sønn er alle papirer/skriv vi får av de ansatte, underskrevet: Hilsen tantene på regnbuen.

Jeg bruker kun navnene deres når jeg snakker til dem og snakker om dem til min sønn. Men synes det er koselig at de synes det er greit hvis noen kaller de for tante.

Tante er på ingen måte en beskyttet tittel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...