Gå til innhold

jenta mi slo av en bit av tanna si idag..noken som kan sjå her litt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ho datt i bhagen, og eg såg no ikveld at en liten bit av eine framtanna manglar. korleis går eg fram no, bør eg ringe ein tannlege i morgon? tanna er ikkje laus, og eg kan ikkje sjå at den er slått opp, kun den lille biten som manglar. noken som har vore borti noke liknande? kva gjorde du då evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme har skjedd med mitt barn. Vi var hos tannlegen og fikk beskjed om at så lenge tannen ikke er råtten, blir ingenting gjort så lenge det er melketenner. Er den råtten blir den muligens trukket, men da mangler hun tann til skoletennene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring tannlegen i morgen, så får du et ordentlig svar, men om dette er vel snakk om en melketann siden det er snakk om er barnehagebarn, og da gjør nok ikke tannlegen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tanna blir misfarget så burde du ta henne til tannlege, men om den ser fin ut og hun ikke har vondt så går det bra. Det er heldigvis ikke de "skikkelige" tennene hun har nå uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg jobbet hos tannlegen satt han på igjen slike biter, men det var helst voksentenner. En pasient kom igjen hver mandag lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på ca 1år bør undersøkes fordi tennene under kan skades, altså bør du ta henne med til tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke gjort noe, annet enn at tannlegen vil se/kjenne om den er noe løs.

Det som kan skje er at den permanente tannen har fått en skade, men det vil ikke synes før den kommer ut. Kan være misfarget. Men da skal tannen ha fått seg et trøkk altså.

 

Ellers om kanten på tanna er skarp kan man slipe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde sønnen min også. Det er riktig at det som regel ikke gjøres noe med det, men det er viktig at tannlegen får kontrollert det. (tok røntgen. Det gikk helt fint:) ) Vi fikk beskjed på første kontrollen om at de ville se oss igjen noen måneder senere og etter det skulle vi ta kontakt hvis det endret seg på noe vis (mtp smerter eller farge e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...