Gå til innhold

hvordan gå ned i vekt, uten å slanke seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

babyen min er snart 3 mnd å jeg har fortsatt 10 kg som skal vekk..

nå mener jeg ikke at de 10 kg burde være vekke til nå, men jeg ser det at om de skal vekk, må jeg jobbe for det!

så, hva gjør dere?

jeg prøver å spise så sundt som mulig samt trene 3 dager i uka..men, det holder ikke! vekta står på stede hvil å jeg går ikke mere ned!

det at jeg spiser en del på kvelden, kan vel ha med det å gjøre..går en del pepsi max å mørk sjokolade, gjerne sukkerfri! er så innmari sukkeryk!:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv ned alt du spiser så får du en oversikt over hva du faktisk får i deg. En 100 grams plate mørk sjokolade er jo fort mellom 500-600 kalorier og pepsi max er ikke noe sunt selv om det er kalorifritt.

 

Jeg gikk ned ved å spise sunt og trene et par ganger i uka. Én dag i uka kunne jeg spise noe godt. Knaska på gulrøtter i stedet for sjokolade. Anbefaler tyggis når du får søtsug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du mener vel at du skal slanke deg når du skal ned i vekt? De er vel to sider av samme sak?

 

Du sier du prøver å spise så sunt som mulig. Hva mener du med det? Hva er sunt for deg?

Å spise mye på kvelden kan være uheldig, særlig hvis du sprekker og bare hiver innpå med søt og fet mat.

Mørk sjokolade inneholder mange kalorier, så selv om det blir ansett som sunt, så må man passe på hvor mye. Det holder med et par ruter daglig. Men hvis du bare spiser sukkerfri, så er det vel ikke det verste.

Pepsi max trenger heller ikke å være mer slankende selv om det inneholder ca 50 kcal mindre enn vanlig sukkerbrus. Lightbrus inneholder stoffer som påvirker blodsukker og insulinregulering. Det har blitt påvist at light-bruser er med på å øke sultfølelsen. Egentlig bør du kutte ut brus i det store og det hele, og bare drikke det en gang i uken. Drikk heller isvann med sitron, lime, agurk, melon, ananas... ja, det er et hav av frukt eller grønnsaker du kan ha i vann som setter en frisk smak på vannet.

 

Ellers er det en fordel å vite hva du ellers spiser, og hvordan du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke spis etter kl. 8 (særlig ikke pepsimax etc.) ser kun fete folk som går rundt å drikker disse light/lett brusene så har ikke noe tru på at det er bedre enn vanlig brus. dropp smør på brødskiva (det hjalp mye på meg)

Husk alt det ekstra du bruker til et måltid, som ofte blir borte i tellinga, sauser, majones dressing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som drikker lett brus har faktisk større sjanse for å legge på seg enn de som drikker vanlig brus..

 

De sier at kroppen forventer et kaloriinntak etter søtsmaken på brusen, og at den da reagerer med å øke sultfølelsen hvis den ikke få de kaloriene som lovet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise riktig og trene riktig.

 

For meg funker,trening ala kondisjon og styrketrening..helt sinnsykt.

Lightbruser er bare tull....er så masse annet i de enn det er i normal brus.

Drikk vann før hvert måltid..det er supert..da blir ikke matsuget og søtsuget så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...