Gå til innhold

Forventer dere at de som tjener bedre enn dere skal spandere på dere???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får ofte den følelsen at min søster forventer jeg skal spandere og betale for henne i mange situasjoner. Jeg har ofte gjort det også. Men ofte spør hun om å få låne alt fra 200 til 500 kr og hun "glemmer" alltid å betale tilbake. Jeg synes det er ubehagelig å spørre om å få tilbake penger, jeg vet hun har dårligere råd enn meg.

Vi har god inntekt både jeg og mannen min men vi prioriterer å betale masse ned på boliglån nå som renten er lav så vi bader ikke i penger men har til det vi trenger.

Er det sånn at man forventer at de med bedre råd skal betale for en? På kafe, kino, teater, konserter, osv.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere venner som tjener bedre enn meg, men jeg forventer aldri at de alltid skal spandere og betale. Selvsagt deler vi på det. Noen ganger spanderer de og noen ganger spanderer jeg. Det jevner seg ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal??? Nei det hadde jeg aldri ønsket, og iallefall ikke forventet. Kjenner ingen som har god råd som ikke har jobbet hardt for det. Jeg har festet mye, reist mye og brukt lite tid på skolen, så da får jeg takke meg selv for sykepleierlønna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener bra. Men har ikke alltid gjort det. Jeg syntes det var ekkelt dersom noen ville betale fordi jeg tjente lite/mindre. Fikk meg til å føle meg mindre verdt.

 

Mens lillebror studerte, hendte det at jeg spanderte middag på han. Det syntes jeg var hyggelig - og jeg gjorde det klart på forhånd, så det ikke ble pinlig der og da.

 

Hos noen venner, gjør vi det slik noen ganger at "i dag betaler jeg". Neste gang faller det seg naturlig at de betaler. Det føres ingen regnskap, men dette tror jeg går opp i opp i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært en "klare meg selv" type, så ville nok sett det som et nederlag om andre skulle betale for meg, selv om jeg vet at de tjener bedre enn jeg. Eneste er at mannen betaler noen ganger for meg, men så betaler jeg også noen ganger, så går opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæh? Nei, så absolutt ikke! Kan jeg ikke betale for meg, lar jeg være å gjøre det som måtte være årsaken til pengebruken!

 

Når det er sagt, min svoger og kona tjener myyyye mer enn oss, og det HAR hendt at de har tilbudt seg å spandere på oss hvis de har invitert oss på noe og vi har takket nei pga økonomi. Og svogeren har feks kjøpt øl til min samboer ute på byen en gang fordi han visste han ellers ikke ville kunnet være med.

 

Men vi har ALDRI forventet, og ei heller spurt om det. Har heller ikke lånt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...