Gå til innhold

"Kan du hjelpe meg med noen mynter"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tilbrakt helgen i Bergen, og gud bevare hvor lei jeg er av de evige spørsmålene om jeg kan hjelpe med noen mynter eller vil kjøpe Megafon! Glad jeg har flyttet til en mindre by uten tigging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i en annen by og skyr sentrum fordi jeg opplever tiggingen som plagsom. Fælt av folk må tigge men her har det utartetseg og tiggerne er ganske aggrssive og pågående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, det beste er vel om man ikke ser de i det heletatt. Gi de noen pappesker som de kan flytte inn i og send de til skogs. Et par kroner, makan til frekkhet, folk har da nok av kaffe latte å bruke penger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å si nei desverre til tiggerne om de spør, og neitakk til Megafon selgerne.

 

De er såm regel både blide og hyggelige. Jeg bor og jobber i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk sånn at ikke alle tiggerne er fattige.. Mange utenlandske tiggere kommer hit kun for å tigge, og er ikke såå stakkarslige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:05. Pass deg så du ikke detter av den høye hesten din.

Det går jo ann å ha to tanker i hodet på en gang...... Både ha sympati men også mislike å bli fotfulgt av tiggere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker faktisk å få gå i fred på gaten uten å bli stoppet for hver femtiende meter. Jeg ønsker heller ikke å subsidiere rusmidler, men donerer hvert år flere tusen kroner til veldedige formål.

 

Tigging på gata er en uting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bare å gå videre uten å se på de.. Eller gjør som jeg gjorde en gang.. Kom en dame og lurte på om jeg hadde noen småkroner, så rakk jeg ut hånda. Så ga hu meg ei krone.. Hu forventa vel å få den tilbake + noe mer.. Men jeg klappa jeg a bare på skuldra, og gikk!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er like ille med alle selgerne som står over alt,inne på kjøpe sentrer og hvert hjørnet...hiver seg over deg så fort dem ser deg! frekke jævler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:09, hva vet du om det egentlig? Du har hørt at de bor på plaza og er kakser hjemme kanskje? Tull. De må dra fra familien og barna sine i lange tider, sitter på fortauet her og sliter og får kanskje en brøkdel av de det selv tjener inn. De bor ofte ute, i telt, under broer osv under veldig møkkete og uverdige forhold. Og i tillegg skal sånne som deg, som har alt rett opp i fanget og verdens beste sikkerthetsnett som innbygger i trygge Norge og dømmer disse menneskene som om du har greie på virkeligheten. ÆSJ, sier jeg bare til sånt! Skam deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23:51, det er det som er problemet med å gi til dem, at de får bare en brøkdel av det de "tjener" - hva er vitsen med å støtte bakmennene i det organiserte tiggernettverket? Pengene du gir går ikke til den "stakkars" romdamen med den møkkete babyen, de går til "sjefen" hennes. Og sannsynligvis er det ikke hennes baby, engang.

 

Dette har det stått om i avisen flere ganger. De møtes tidlig om morgenen og fordeler plassene som profesjonelle.

 

Grunnen til at forholdene disse menneskene bor under blir uverdige, er fordi de av en eller annen grunn ikke skjønner at det er smart å bæsje i hjørnet, i stedet for utover hele gulvet. Da blir det kummerlige forhold etterhvert. Også dokumentert vha Rusken-patruljen til Oslo-politiet, som har som jobb å rydde opp etter disse svina.

 

Jeg har vært i Romania. Stod på en togstasjon der og spiste vannmelon. De fire barna til en romkvinne begynte å kretse rundt oss og peke på melonen vår og sin egen munn. Det var grisevarmt, og vi syntes synd på dem, så vi ga dem en melon. De lo og kastet den på togskinna så det sprutet. Etter det var det ingen som fikk noe, for å si det sånn.

 

Gir du penger til en narkoman, finansierer du forbruket hans/hennes, men kanskje det ikke er så ille, med tanke på de alternativene som finnes for å skaffe penger; vinningskriminalitet og prostitusjon.

 

Kom deg ned fra den høye hesten din, evt åpne øynene dine og slutt å være så naiv.

 

Jeg synes det er ti tusen ganger verre med folk som stopper meg på gata og spør om jeg trener eller hvilken strømleverandør jeg har, det er f*** meg verre enn telefonsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...