Gå til innhold

Til dere som broderer...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er lurt å begynne på? Jeg har aldri brodert, men har veldig lyst til å begynne. Bør jeg begynne på broderier for barn for å øve meg eller kan jeg begynne rett på vanlig broderi som fødselsbroderi med navn og dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenker du på korsstingsbroderi?

 

Ville nok ikke begynt med et fødselsbroderi, mest sannsynlig blir det jo fint, men ville prøvd på noe litt mindre først.

 

Husker ikke hva jeg begynte med, men tror kanskje vi broderte litt på skolen.

 

Barnebroderi, nei, vet ikke helt hva du mener med barnebroderi, men skulle ikke tro det er nødvendig. Men selvfølgelig, så kan jo ikke det skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker korssting med ferdig mønster er det så enkelt at selv jeg kan gjøre det ;)

 

Så du trenger nok ikke noe barnebroderi nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn på noe med for små sting! Det er kjempeviktig, for da tar det så lang tid og det kan være dritt. Det første ordentlige jeg broderte var en duk med store sting, det tok litt tid, men var så mye bedre for øyne og skuldre. Nå broderer jeg minimini sting, olebrum alfabet. Det er noe herk.

 

Har også brodert dåpsbilde, det var og noe herk:p Har du link til det du vil brodere, så kan jeg se på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller første jeg broderte var en 90*90 cm duk i kun blåtoner og med små sting. Den ble veldig fin. Jeg fikk hjelp av moren min som viste meg hvordan jeg skulle sy opp kanten og hjørnene fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynn med korssting. stinga bør da hete 4,4 ruter.

heter de noe med 3 er det Ganske store sting og det er ikke såå fint å se på. heter de noe med 5-6 er de ganske små.. (jo mindre jo penere)

 

men 4,4 er vanlig på en dåpsløper-bilde.

 

eg har mange knep, pm meg om du treng veiledning. hehe.

 

gå på www.margaretha.

-no der er mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...