Gå til innhold

Amme igjen etter å ha sluttet i 3 mnd?


Mamma til  ♀♀ & ♂

Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette faktisk går an? Elektrisk punpe kanskje. Jeg hadde veldig lite melk etter fødsel etter en dramatisk fødsel. Har ammet mine to andre barn til de var over året så vet at jeg kunne hatt nok melk denne gangen også i utg.pkt.

Takknemlig om noen har noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk frem noen dråper med melk i lang tid etter at jeg sluttet å amme. Det er jo ikke verre enn å prøve. Ta en tur i dusjen og når brystene er varme så masserer du litt og prøver å få ut melk. Kommer det noe så er det jo bare å kjøre på, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i teorien gå an, ja. Relaktering kalles det.

Så lenge du er motivert til å amme masse i starten for å få opp produksjonen, og barnet er villig til å ta brystet etter 3 mnd med flaske så skal det kunne gå an.

Legg barnet til i stedet for å bruke pumpe, ungen stimulerer produksjon og utdriving mye bedre enn en pumpe vil gjøre og sannsynligheten for å lykkes er dermed større.

 

Du kan se inne på www.ammehjelpen.no og ev. kontakte en av dem dersom du har behov for veiledning.

 

Hørt av en ammehjelper: "Jeg har hørt om bestemødre som har ammet sine morløse barn, så da skal det også gå an for mor selv etter noen mnd pause".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig ja. Det er til og med mulig å la det gå år siden ammeslutt, for deretter få frem melken igjen.

 

Tror nok det kreves iherdig pumping en uke eller to.

 

Ville kontakten ammehjelpen eller Nylander for tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig ja. Det er til og med mulig å la det gå år siden ammeslutt, for deretter få frem melken igjen.

 

Tror nok det kreves iherdig pumping en uke eller to.

 

Ville kontaktet ammehjelpen eller Nylander for tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så det går faktisk ann ja ;) Tror jeg virkelig skal prøve det nå som det er slutt på ferie og de eldste har startet i bhg\sfo igjen. Er så utrolig kjipt å koke\vaske disse fleskene hele tiden. Håper bare poden vil da, det er det som er problemet da kan jeg tenke meg.

 

Takk for svar jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...