Gå til innhold

da har jeg også født!!! litt langt kanskje ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 dager på overtid var det endelig et faktum , lillegutt ville ut!!!

hadde to dager med slimpropp som gikk, og dagen etter hadde jeg tegningsblødning på morran...

rundt kl tre begynte jeg å skjønne at alle vondtene faktisk var rier.

Jeg ringte sykehuset kl tre, og fikk beskjed om å følge med på hvor lenge og hvor ofte riene kom.

Kl sju ringte jeg føden igjen, de ville fortsatt ikke ha meg inn pga mye å gjøre på føden. De ba meg vente i to timer til før jeg ringte igjen..

kl elleve sa jeg til mannen at NÅ ringer du og sier at vi kommer.... Og det va jo flott for da vi kom til føden hadde jeg 4 cm åpning og vil slapp å reise hjem igjen....

siden føden var ganske opptatt tok det litt tid før vi fikk en fødestue, men da vi kom inn der var det blitt 6 cm åpning og vi kunne få epidural..

Jeg fikk epidural, noe jeg er veldig glad for at jeg valgte, med epiduralen og lystgassen så var veien til 10 cm ikke det verste som jeg har opplevd...

Men siden jeg har blodårer som er vanskelig å se, så måtte de sette veneflonen rett i hovedåra i håndleddet, det var jo nesten vondrere en rier :P

De første 40 minuttene med pressrier gikk veldig greit, men når lillegutt skulle forbi spina blei kampen utrolig hard.... og senere viser det seg jo at han hadde handa ved nesen, så er jo ikke så rart det blei trangt. og med dårlige pressrier måtte lillegutt tilslutt taes med vacum, og akkurat da var jeg så sliten at jeg klarte ikke å presse med..

det var utrolig vondt, og jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle overleve faktisk.... siden lillegutt hadde hånda foran nesa så rifta han meg endel inni sjeden og jeg måtte sy. Det var nesten verre en fødselen... Det måtte gå fort fordi jeg mista mye blod, og mentlt var jeg nok ikke helt forberedt på sying og sånn etter på...

Så vandra litt rundt i svime etter fødselen... men nå er det blitt mye bedre og vi får streve med amming vdere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Det er som du sier: man er ikke forberedt på alt som skjer etter man er født, men det går seg til etterhvert. Ammingen også:))

Lykke til!

Skrevet

Gratulere så masse med lillegutten! Skjønner jo at det kan være greit å prøve å forberede seg på det meste i forhold til fødsel. Håper det går bedre med deg nå,og at dere for kost dere i barseltiden! :)

Skrevet

Gratulerer så masse! Håper dere koser dere godt med prinsen nå og i tiden som kommer! Det er fantastisk og blir bare bedre etterhvert! :)

Skrevet

Gratulere så mye:)

Skrevet

Gratulerer så masse!! 7 dager over t du også =) Litt vel heftig på slutten der, men mye er glemt etter kun kort tid, hehe. (Ellers ville det vel ikke vært mange av oss tuslende rundt på kloden=)

Kose seg, nå...

Klem fra

Skrevet

ÅÅÅÅ Så godt å høre at det er overstått!!!

Gratulerer så masse med gullgutten som endelig ville ut!!

Hvilken dato fødte du? Kjedelig at du måtte sy så mye da, håper du slipper å få mye vondter med stingene.

Kos deg masse, tiden går så alt for fort. Min lille engel er allerede en mnd til lørdag. Vil kun sove ved puppen og er blitt så stor allerede.

Stoooor klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...