Gå til innhold

Samboern min er så lei av at jeg er gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er så lei av at jeg kaster opp, og enten ligger på sofaen eller i senga. Han mener han gjør alt. Jobber, vasker, rydder.. I følge han roter jeg visst bare, og klager og sutrer dagen lang.. Dette er da hans versjon.

Min versjon er at jeg er veldig dårlig og ikke klarer å gjøre stort, men jeg gjør det jeg klarer. Jeg har lite energi og slapper av når jeg kan. Setter pris på alt han gjør, og passer på å fortelle han hvor flink han er.

Han synes synd på seg selv rett og slett.

Prøv å vær gravid, sier jeg til han. Da hadde han nok ligget i senga 24/7 og grini dagen lang fordi han ikke hadde takla det.

Noen andre som har menn som oppfører seg sånn?

Er det synd på HAN eller burde han bite tenna sammen og tenke at det er dobbelt så hardt for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til begge deler.

Det er synd på ham som må gjøre dobbelt så mye, og som har en samboer som er kvalm og kjedelig og ikke bidrar med noe.

Men samtidig får han bare bite tenna sammen og gjøre det han må, for realiteten er at det er kvinner som blir gravide, og noen av oss blir skikkelig dårlige.

Skrevet

Et greit svar:

Dere var to om dette svangerskapet, og vil møte tøffe tider pga det.

Ja, han må tenke over hvordan det er for deg. Men du må også tenke over hvordan det er for han.

Fordi om vi går gravide, så betyr ikke det at mannfolka ikke går gjennom dette også, de får mer ansvar enn de er vant til, blir mer slitene pga dette, og de går også følelsesmessig gjennom dette.

Men som sagt, dere var to om å bli gravid, da må dere tåle og respektere den andre i denne tiden som ellers. Begge har sine meninger og følelser.

Skrevet

Min mann var bortreist på jobb store deler av svangerskapet, så jeg satt stort sett med føttene høyt og så på rotet, og spiste Fjordland, hehe. Hadde så jævlig låsning i bekkenet at alt gjorde dritvondt, kunne hylgrine bare jeg gikk over gulvet. Man har lov til å være sliten og hvile seg ved behov som gravid, og det er du som må sette grensene selv, drit i hva andre syns. Jeg var ikke så flink til det på jobb, og sliten med ryggen og bekkenet 20 mnd etter fødsel...

Hvordan er mannen din når han er syk da? Min erfaring er at menn sutrer innmari mye om de er syke, særlig bagateller som halsvondt eller munnsår. Men 9 måneder må dere bare holde ut begge to, i den store sammenhengen er det jo ikke lenge, og tro meg, alt kommer til å være glemt når babyen er der. :)

Skrevet

Mannen til venninna mi var sånn, og de er skilt idag. For å si det sånn, han ble ikke noe bedre etter at ungen ble født, og hun var konstant sliten, deprimert og strevde med ammingen, og ungen skrek halve døgnet.

Han gadd til slutt ikke hjelpe henne med noe, fordi han ikke forsto hva problemet var. Han tok henne ikke på alvor, ga faen og dreit i både henne og ungen.

Sett ham på plass før det er for sent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...