Gå til innhold

Hva heter det man skal ha rundt vårrullen...altså det man pakker den inn i.....


Mamman til AM&JS

Anbefalte innlegg

Aldri laget dette før...men har smakt hjemmelagde og det var nydelig godt..Hvor får jeg tak i dette man har rundt, og hva heter det??

Noen oppskrifter å dele så tar jeg imot det også..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke rispapir de bruker til det?

Får vel tak i det i asiatiske butikker antar jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også selv at det heter rispapir...filodeig kaller dem det i sverige..men den var frossen den vi fant der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å lage filodeig, mel, egg, litt smør, salt og vann. Ellers selger de filodeig, som man da finner i frysedisken. Skulle ønske man kunne finne det i frysedisken her også, så hadde man sluppet å lage selv. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke både filodeig og rispapir. Jeg synes rispapir er best. De fåes frosne hos innvandrer butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har alltid laga det med filodeig før, men nå får jeg ikke tak i det,kikket lenge og vel etter det men.

rispapir har jeg prøvd, og det er ikke det samme å bruke, må jo ha 2 lag, hvis ikke går de i stykker under steking.(frityr)

 

har noen oppskrift på filodeig?? da hadde jeg blitt glad :-)

 

og begge er best å bruke når de er frossne,iallefall å ta de fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det vi har i hus:

 

1 del finhakket spissskål el nykål

1 del raspa gulerot (kansje 3 stk)

1 del kjøtt (bruker ofte kjøttdeig eller finhakket kylling)

1/4 av pakke med glass nudler

1 løk

1-2 hvitløksbåter el 1 ts hvitløkspasta

1/2 ts samba olek eller en liten chili (sterkhet etter ønske) kan byttes med paprika

1 dl sweet chili

1 dl oyster saus

1/2 soya saus

 

Vårrull rispapirene skal fuktes, slik at de blir myke, enten med pensel eller ved å legges utover på et fuktig kjøkkenhåndkle, gjerne 4 stk. i gangen.

 

1/4 av gassnudlene rives/klippes løs (hvis man gidder for det blir litt søl) legges i varmtvann i 10 min. Hell av vannet og klippes i ca. 3 cm lengder. Klipp vilt oppi bollen så blir det så bra atte.

 

Stek grønsakene. Gulerot først, så kål og så resten. Stek kjøttdeigen.

Tilsett glassnudlene og grønnsakene.Tilsett sausene. Bland sammen.

 

Nå har du fått en grisete masse. Legg en skjefull med fyll i hjørnet på hvert rispapir og brett hjørnespissene over. Brett inn sidene over fyllet og rull sammen oppover mot spissen. Lim spissen med vann og brett den ned.

 

Stekes midt i oven på 200 grader i 15-20 min. Sjekk fargen.

 

Virker litt overveldene første gangen, men synes dette blir kjempe godt og er faktisk kjempe enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her fant jeg en video som viser litt hvordan jeg gjør det, men ikke helt de samme indigrensene. Steker kjøttdeigen for seg i stede for det klinet. Og grønnsakene før de puttets i papiret.

 

Neste gang skal jeg prøve denne måten, men bruker nok den oppskriften over her, for det er det beste jeg noen gang har smakt. Putter dem i stekeoven i stede for i olja.

 

Lager ca. 40 stk på en gang og kansje 15 stk på bakepapir i stekeovenen. Liker man oljesmaken, kan man pensle de med olje før de settes i oven. Synes faktisk de er best uten olje. Og jeg elsker alt som er frityrstekt.. så verdt å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...