Gå til innhold

Uskyldig liksom-uenighet her hjemme hos oss. Noen som vil ta parti? hehe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min kjære mener at alle former for båter seiler, og at å si at man kjører en båt blir helt feil. Jeg mener jo så klart at skal en båt seile, må den også ha et seil. Hvis ikke kjører man båten. Og man kan også kjøre seilbåt, om seilet er nede ogg man bruker motor. Hvem har rett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøre motorbåt

Ro robåt

Seile seilbåt

 

Vi skal seile med danskebåten??? ehhh...

 

Jeg vile nok ikke sagt kjøre seilbåt heller.

hmmm :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo i samme slengen si at du kjører de syv hav. Hører du hvor dumt det høret ut?

 

Det heter faktisk å seile, og i dette tilfellet prøveseile en båt.

 

Mannen min er skipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen din har rett.

 

I marinen er de ute og seiler når de er ute med båtene sine - og de har IKKE seil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seile skip og kjøre motorbåt, sier du. Du vet kanskje ikke at MS står for MOTORSKIPET?

 

Det heter seile, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... Spennende tema syntes jeg, og måtte smile da jeg fant definisjonen;) Lykke til med debatteringen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Morsomt å debattere rundt slike hyggelige tøyse-uenigheter. Mange som lar seg engasjere av det, og det uten at det er et tema som driver folk til vannvidd. Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra vestfold og er oppvokst med båt, dvs motorbåt, og vi seiler IKKE, vi kjører båten. Så kan de som jobber i marinen mene akkurat hva de vil om det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gid, altså! En fra Vestfold!

 

Tuuuuuusen takk for at du kan opplyse resten av landet, dvs de som ikke er oppvokst i et høl!

 

Fagfolk som har havet som arbeidsplass vet da for faen hva det heter! Så kan du fortsette å padle rundt i pytten din i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt blåst i hue ditt eller??? Det jeg prøvde å si, er at her i Vestfold så heter det å kjøre motorbåt og seile seilbåt. At det heter noe annet for andre er jeg fullstendig inneforstått med. Faen jeg er lei surmaga drittkjærringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner att mannen din har rett, meeeen jeg holder likevell med deg...hehe:) Jeg syns også att om man skal seile, så må man ha seil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fyda det var slemt!!! Kan ikke en søt og uskyldig debatt som dete få være nettopp det? Må noen alltid være slem? Det enesste du hadde å fare med her, er jo at det også finnes båter man kan padle. :) Man seiler i allefall ikke en kaiakk eller kano!

 

Jeg tar kveld nå. Legg debatten død, eller forsøk ikke å gå inn for å såre andre. Dette skulle jo være en morsom tråd. Skal fortele min kjære ayt jeg tror jeg vant. :) Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...