Gå til innhold

lite motivasjon og lyst til å jobbe i oppsigelsestiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har to mnd igjen av oppsigelsestiden min. oppsagt pga nedleggelse av bedrift. sjefen min vil at jeg skal starte på et lite prosjekt som innebærer at jeg må bruke en del tid og krefter på å lære, noe jeg rett og slett ikke har motivasjon til, jeg er jo oppsagt.

 

Jeg viser også ganske tydelig at jeg ikke er veldig interessert eller har stor motivasjon til å gjøre dette lille ekstra på arbeidsplassen min utover det jeg må gjøre.

 

likevel jatter jeg med, men jeg kan vel egentlig bare gi litt blaffen nå som jeg er oppsagt uansett.Eller kan jeg få sparken tidligere? trenger ikke referanse fra denne sjefen heller. veldig kjip situasjon egentlig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latterlig forslag! Tenk om alle skulle tenkt som deg!

For å svare HI så hadde jeg tenkt på det som en anledning til å lære noe nytt, samt bedt om å få gode attester på at du har utført ekstraoppgaver i en utfordrende periode. Jeg jobber som leder selv, og stusser når folk "gir opp" etter at de har sagt opp. Jeg står som oftest oppført som referanse og blir ofte ringt opp år etter at de har sluttet. Hvis de viser ekstra innsats også mot slutten, så ville jeg ha nevnt det. Det er ikke verdt å få dårlig forhold til en arbeidsgiver som kan gi deg gode referanser i framtiden.

 

Sykemelding høres rett og slett utrolig umodent ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å bli sykmeldt må du jo faktisk være SYK, det holder jo ikke at du er motivert og ikke gidder jobbe! Bit tennene sammen, forsøk å se positivt på det, og ikke minst - tenk på referansene dine. Er det ikke bedre at sjefen sin sier at du er lærevillig og positiv, enn at du var sur og negativt innstilt i perioden før du sluttet? Du har jo allerede startet denne siste prosessen, iflg det andre avsnittet ditt. Det er ikke for sent å rette opp det negative inntrykket - men det er for sent dersom du presser fram krokodilletårer hos legen din og klarer å bli sykmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noe annet når noen sier opp av egne grunner, enn at en blir oppsagt pga av at "nye eierne" ikke har gjort god nok jobb og legger ned bedriften etter 7 mnd, der jeg har jobbet 3 år, og i tilegg forventer de at jeg skal gjøre en god jobb på slutten. det frister svært lite.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månedens ansatt er jeg definetly ikke iom at jeg ble oppsagt for en mnds tid siden! det er absolutt ikke alltid at "sjefene" har den beste moralen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen som har topp motivasjon i oppsigelsestiden, men vet om, opptil flere som har ødelagt referansene sine ved å gi fullstendig blaffen, evnt fantegå. Viser du ett snev av engasjement, kan det gi deg ekstra god referanse og tro meg, du vet aldri når vedkommende sjef gir deg god referanse helt uten at du vet om det selv. Verden er liten og folk kjenner folk. Dette går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel ikke noe grunnlag for at du skal ha rett på sykepenger. Får ikke inntrykk av at du er syk?

Man kan forøvrig bli sykemeldt pga forhold på arbeidsplassen, men en slik sykemelding gir ikke rett til sykepenger og da er du vel like langt?

Det er ikke alle sykemeldinger som gir rett til sykepenger!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i kontrakten at du skal ha 3 mnd. oppsigelse?

 

Hvis det ikke står noe i kontrakten din så har du bare 1 mnd. oppsigelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er det ikke. Men det er sjefene som skriver attesten din, og det er sjefene som skal bli referansene dine. To gode grunner for å prøve litt hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...