Anonym bruker Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 To og et halvt år siden fødsel. Mensen er fortsatt ustabil. Har gått på div p-piller, men er 4 mnd siden jeg sluttet og bare hatt mensen 2 x siden. Tror hele tiden mensen kommer pga murrende menssmerter, men det gjør den ikke. Tror jeg har hatt eggløsning etter sist mens(er ikke gravid...) men ingenting skjer jo. Hva gjør jeg? Må jeg til gyn/lege eller retter det seg etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Når jeg gikk på p-pille gikk alt som det skulle, når jeg sluttet ble det bare rot, plutserlig kunne det gå flere månder før jeg fikk mensen. Etter 6 månder fikk jeg henvisning til gyn. men det fantes ingen feil. 1 år og 3 månder senere ble det stabilitet, og da tok det oss 1 månde å bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Jeg har hatt ustabil mens og rare sykluser (5-6 uker) helt siden jeg fikk mensen første gang, bortsett fra (selvsagt) når jeg går på p-piller. Likevel har jeg blitt gravid på første forsøk to ganger på rad. Første gang rett etter p-pilleslutt (Yasmin), andre gang 4 mnd etter at jeg sluttet på Cerazette (første pp uten annen prevensjon). Det er uansett vanlig at mensen er ustabil etter at man har sluttet på p-piller. For noen tar det et halvt år før mensen starter opp i det store og det hele. Jeg ville i alle fall ha ventet litt før jeg evt gikk til fastlegen, siden det er så kort tid siden du sluttet med p-pillene. Var mensen regelmessig før du ble gravid første gang?
Gjest thricane Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 du må ikke til gynekolog, men kan være lurt å sjekke om du f eks har mye vanncyster. jeg har det, og derfor har jeg uregelmessig mens uten p piller. jeg gikk på ketolysekuren når vi prøvde å få sistemann. det stabiliserte syklusene noe, dvs at de varte gjennomsnitt litt over 5 uker, i stedet for å hoppe over flere mnd av gangen.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Etter første fødsel så ble det bare tull og surr med syklusen min. Når vi bestemmte oss for og prøve på nr to så var elste 1,5 år. Jeg hadde ikke hatt mensen på sikkert 2-3 mnd.. Så jeg ante jo ikke hvor i syklusen jeg var..Men jeg ble faktisk gravid på første forsøk. Jeg tok testen samme dag som jeg hadde mensen 3 mnd tidliger..Testen var positiv;) Og tro det eller i, men gutten er faktisk født dagen før menstermin og ei hel uke før ul termin... Så lenge du har eggløsning så burde det heller ikke være noe problem og bli gravid;))))
Anonym bruker Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Har alltid hatt uregelmessig mens, 4-8 uker, av og til mye blod, andre ganger nesten ikke. Har prøvd å bli gravid tre ganger og har blitt gravid tre ganger i første prøveperiode. Vet ikke hvor eggløsning er så da har vi bare hatt sex hver dag etter blødning var ferdig i en periode, frem til kvalmen og blåe streker kom! Mannen klaga ikke på denne metoden
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Tusen takk for svar! Jeg har alltid hatt super stabile sykluser frem til jeg fikk barn. Etter det har jeg så å si ikke hatt mensen. Bl.a derfor jeg kuttet ut p-piller for noen mnd siden. VET ikke om jeg har hatt eggløsning...Bare tror det...Men skal smøre meg med litt tålmodighet og kjøpe eggløsningstest. Thricane: kan en almennlege oppdage vanncyster? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå