Gå til innhold

er det vanlig at ungene tar skolebussen alene allerede første året?


thricane

Anbefalte innlegg

har en veldig engstelig gutt som aldri har gått alene langt fra huset før. vi oppmuntrer han til å gå på fotballbanen sammen med de andre ungene og så kan vi voksne komme etter, men han vil ikke. han er 6 år og begynner på skolen nå. planer om å ta skolebussen til skolen sammen med han noen ganger i starten.

 

lurer litt på når skolebarna pleier å ta bussen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det vanlig ja, mange 5-6 åringer som tar bussen siste året i bhg også...Dette er på bygda da, kanskje ikke så vanlig i byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok bussen aleine vi, bodde ganske nære skolen men fikk gratis buss fram til 4.klasse. Og det var sikkert en mening med det :) Kan aldri huske det var foreldre på bussen. Bor dere uten naboer med skolebarn? Kanskje det er noen litt større barn som kan ta han med seg på bussen.

Min skal ikke ta buss men må stort sett gå selv til og fra skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter skal ta bussen når hun begynner i 1. klasse ja. Hun er da heldigvis 6.5 år, og veldig selvstendig. Året etter begynner broren i 1. klasse, og da kan storesøster følge han. Men skal selvsagt kjøre henne de første dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vanlig der vi bodde. Der var det vanlig at barn på ned i 3-års alderen tok skolebussen (fra bhg) "alene" også, dvs gjerne sammen med eldre søsken eller eldre skolebarn. Fulgte aldri min gutt på skolebussen noen gang, men så er han en utadvendt og trygg gutt da. Hadde han vært veldig engstelig hadde jeg kanskje fulgt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...