Gå til innhold

Sønnen min på 2,5 år får opp be-safe-setet sitt selv..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han presser ned låsemekanismen med begge tomlene og får altså åpnet selene selv. Han har aldri åpnet selene selv når vi kjører bil, men med en gang vi har har parkert og slått av motoren kommer han seg ut av setet og går ut bilen selv.

Jeg har spurt etter noe som kan sikre bilsetet bedre, men jeg får bare høre "Han klarer vel ikke å åpne setet selv, man må jo trykke så hardt for å løsne selene". Jeg svarer jo da "ja, men han klarer det likevel".

Hva pokker skal jeg gjøre? Tenk om sønnen min plutselig finner på å åpne selen selv når vi kjører bil:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her med besafe setene, vi snudde stolene da det begynte, minste var 2,5 slik som din. Våre barn åpnet de når vi kjørte og i mørket kunne vi ikke følge med på hva de drev med å så stoppet i tide, så da ble setene snudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å "selv-mekke" en sikring, noe med borrelås, eller noe i klast, som du kan dekke over med? kan være risiko fylt at ungen gjør slikt, så om folk tror deg eller ikke, så børe de hvertfall kunne gi noen tips eller råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jenta mi også gjort fra hun var 3 år. Det er bare å lære barnet at når vi kjører bil skal beltet være på. Om han skulle finne på å ta det av mens dere kjører, så stopper du bilen, og kjører ikke videre før beltet er på igjen. Han vil fort sjønne at det ikke har noen hensikt å ta beltet av når dere kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...