mammas skatter <3 Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 lillegutt på 8,5 mnd har blitt forferdelig vanskelig til å få sove på dagtid og er forferdelig suttrete. sikkert mye med tenner også, har allerede fått 4 tenner og flere på vei. før så sovna han enten ved flaska eller ved bilkjøring. vi har ingen rutiner på dagtid, men holder på å få d til. men d virker som han har begynt å bli mye tidliger trøtt, men vi får han da ikke til å sove. har jo lyst at han skal sovne av seg selv. far er heime å har pappaperm siden e har så gale bekkenløsning. så vi liksom bytter på å stå opp tidlig annenhver dag, å da er liksom soverommet opptat til å prøve å få gutten til å sovne der. og det er også heilt umuli, for har han først stått opp for dagen, så begynner han bare å skrike å suttre når han kommer oppi senga ijen. i vogna sovner han etter en stund. men der e probleme at e ikke kan trille hver dag for bekkene tilate d ikke. kveldssovinga e ingen problem. sovne av seg selv i senga me koseklut og rangle.uten grining. åsså lurere e på hvor tidlig etter barnet har vokna at den får første luren sin for dagen. begynner å bli så frustrert no. føle liksom ikke d går ann å få me faren på dette, for han e avhengi av sovna si på morran for ikke å vare sur.og e får ikke tatt ijen sovn på mine "fridager"(blir så uvell og hodepine vist e skal legge me ned på dagtid)å så har jo lillegull blitt så forandra i d siste på dagtid me soving og suttring.
Lillemor&Gutta Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Kansje han holder på å legge om soverutinene sine? Min gjorde det rundt 8 mnd. Nå ved 9 mnd våkner han stort sett kl 7.. Vil ofte kose i senga mi fram til halv 8 før vi står opp. Da er han våken til 11 før han blir lagt å sover til 1-1:30 ca. Men han våkner etter ca 1 time så må jeg inn å roe han ned før han sover 1-1,5 timer til. Det er mest sannsynlig det at han er vant med å sove kun 1 time i strekk på dagen (bestandig gjort det), men han sover stadig litt lengre for hver dag som går . Legger seg i gjen kl 7 og sover rundt. Er oppe kansje 2 ganger å får smokk til vanlig. Er det varmt blir det desto mer fordi han er tørst, men sovner rask etter litt vann.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Hei, her har vi fått inn ganske gode rutiner;) Her legges hun ca. kl. 19.00. Sover da somregel til 07.00 eller lengre.. Hun er våken 2 timer å da legger jeg henne ut i vogna, triller ikke..tar på henne vognselene å lar vogna stå stille. Har på babysitter;) Hun sover da alt fra 1 1/2 time til 3 1/2 time. Så er hun somregel våken 2-3 timer, da har hun en ny hvil. Denne varierer litt i lengden etter hvor sent på dagen det er blitt;) Har 3 små barn og alle disse er bare blitt lagt ut i vogna på dagtid. Skriker kanskje litt de første gangene, men går ut etter maks 5 min å serverer vann å putter i de tytten;) Etter noen dager forstår de at dette nytter ikke å sovner fint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå