Gå til innhold

TRENGER HJELP...soving på dagtid 8-9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt på 8,5 mnd har blitt forferdelig vanskelig til å få sove på dagtid og er forferdelig suttrete.

sikkert mye med tenner også, har allerede fått 4 tenner og flere på vei.

før så sovna han enten ved flaska eller ved bilkjøring.

vi har ingen rutiner på dagtid, men holder på å få d til.

men d virker som han har begynt å bli mye tidliger trøtt, men vi får han da ikke til å sove. har jo lyst at han skal sovne av seg selv.

far er heime å har pappaperm siden e har så gale bekkenløsning. så vi liksom bytter på å stå opp tidlig annenhver dag, å da er liksom soverommet opptat til å prøve å få gutten til å sovne der. og det er også heilt umuli, for har han først stått opp for dagen, så begynner han bare å skrike å suttre når han kommer oppi senga ijen.

i vogna sovner han etter en stund. men der e probleme at e ikke kan trille hver dag for bekkene tilate d ikke. kveldssovinga e ingen problem. sovne av seg selv i senga me koseklut og rangle.uten grining.

åsså lurere e på hvor tidlig etter barnet har vokna at den får første luren sin for dagen.

begynner å bli så frustrert no. føle liksom ikke d går ann å få me faren på dette, for han e avhengi av sovna si på morran for ikke å vare sur.og e får ikke tatt ijen sovn på mine "fridager"(blir så uvell og hodepine vist e skal legge me ned på dagtid)å så har jo lillegull blitt så forandra i d siste på dagtid me soving og suttring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje han holder på å legge om soverutinene sine? Min gjorde det rundt 8 mnd. Nå ved 9 mnd våkner han stort sett kl 7.. Vil ofte kose i senga mi fram til halv 8 før vi står opp. Da er han våken til 11 før han blir lagt å sover til 1-1:30 ca. Men han våkner etter ca 1 time så må jeg inn å roe han ned før han sover 1-1,5 timer til. Det er mest sannsynlig det at han er vant med å sove kun 1 time i strekk på dagen (bestandig gjort det), men han sover stadig litt lengre for hver dag som går :). Legger seg i gjen kl 7 og sover rundt. Er oppe kansje 2 ganger å får smokk til vanlig. Er det varmt blir det desto mer fordi han er tørst, men sovner rask etter litt vann.

Skrevet

Hei, her har vi fått inn ganske gode rutiner;)

Her legges hun ca. kl. 19.00. Sover da somregel til 07.00 eller lengre.. Hun er våken 2 timer å da legger jeg henne ut i vogna, triller ikke..tar på henne vognselene å lar vogna stå stille. Har på babysitter;) Hun sover da alt fra 1 1/2 time til 3 1/2 time. Så er hun somregel våken 2-3 timer, da har hun en ny hvil. Denne varierer litt i lengden etter hvor sent på dagen det er blitt;)

Har 3 små barn og alle disse er bare blitt lagt ut i vogna på dagtid. Skriker kanskje litt de første gangene, men går ut etter maks 5 min å serverer vann å putter i de tytten;) Etter noen dager forstår de at dette nytter ikke å sovner fint;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...