Gå til innhold

Noen som har kjent noe liv?


Grevling

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 uker nå, og er usiker på om jeg har kjent liv eller ikke. En veninne av meg sa at det kjentes ut som en liten boble som gikk opp i magen! Dagen ettepå kjentes det ut som nettop dette.. er usikker på om det bare er innbilning :P

Noen av dere som har kjent noe liv? Hvor langt er dere på vei, og hvordan kjentes det ut? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at jeg kjente liv i forrige uke. Men det kjentes ut som to ganske små dytt. Ellers har jeg kjent noe som minner om at noen stryker meg innienfra. Men kjenner ingenting regelmessig :) Er 13+6 i dag. Blir spennende å se fremover om det blir mer og hva det minner om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. 14+5 i dag. Lurer på om jeg kjente noe i går og dagen før. Omtrent som om telefonen vibrerte inni magen min et kort øyeblikk. Sist kjente jeg ikke før 17+ så er usikker. Men kjenner jo av og til tidligere med nr 2, vet hva vi skal kjenne etter, og jeg kjenner virkelig etter av og til :) men det jeg evt har kjent kommer når jeg minst venter det, så det er over før jeg får tenkt meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerde gang jeg er gravid, og kjenner mye rart i magen, men ikke liv ennå :-) (er 14+2)

 

Jeg gleder meg veldig mye til å kjenne liv - det er superhyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for alle svar! Nå er jeg ganske sikker på at det er liv jeg kjenner! Og det er veldig hyggelig ja :) Jeg kjenner det hver dag nå, flere ganger om dagen! Skal på ultralyd om en uke, gleder meg helt villt. Jeg teller timer altså! Er veldig spent, håper virkelig at alt står bra til med den lille, også håper jeg å få vite om det er en liten prins eller en prinsesse! Har dere vært på UL? Hvordan var det?

 

Føler at det er en gutt jeg da, og på det kinesiske fødseslkartet (som visstnok skal være veldig sikkert :P) viser det at det blir en liten gutt. Nå gjenstår det å se :)

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 16+3 og har ikke kjent noe liv ennå. Men var hos jordmor i går og hørte hjertelyd for første gang. Utrolig hvordan det lille hjertet jobber - 152 slag pr. min, det var dunk, dunk, dunk... :)

 

Forventer egentlig ikke å kjenne noe liv på en stund ennå, men gleder meg veldig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsgravid og forventet ikke å kjenne noe før uke 20, men er ganske sikker på at det begynte allerede uke 16. På kvelden når jeg hadde gått og lagt meg var det noe som rørte seg inni der, og det føltes ikke som noe jeg hadde følt før. Nå i uke 17 kan jeg plutselig kjenne at det presser mot urinblæra eller i siden eller oppover. Hvis jeg nyser eller hoster får jeg også en slags reaksjon der inne. Jordmor virket ikke overrasket når jeg sa jeg kanskje trodde jeg hadde følt liv. Mannen min er missunnelig for at han ikke kan føle det på utsiden enda :-).

 

Godt å kjenne når det rører på seg, for jeg har en veldig liten mage enda, og veier fremdeles et par kilo mindre enn før jeg ble gravid. Skal på ultralyd i morgen, og trur det blir et kjært gjensyn (hadde tidlig UL i uke10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt herlig følelse!! I går kveld var det skikkelig akrobatikk nede i magen! Så jeg presset handen litt ned der jeg kjente det sparket. Og tror dere ikke at jeg sannelig kjente det på utsiden også?? For første gang! Det var helt magisk! Så nå gleder jeg meg til samboer kommer hjem å får kjenne på lille babyen, endelig! Har vært misunnelig han også ja ;) hehe. Spennende med ultralyd! Selv har jeg ikke vært enda, men skal nå førstkommende torsdag. Er veldig spent :) Håper virkelig det står bra til med lille-baby, og har et håp om at vi får vite kjønn!

 

Noen som har vært på UL i uke 18 å fått vite kjønn? :D Og så lurer jeg på, kan man få tatt 3D ultralyd nå så tidlig på sykehuset,eller blir det bare ordinær mon tro? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ordinær UL vel overstått i uke 17 (sist fredag) og vi fikk nokså sikre bevis på at det er en gutt der inne ;-). Sov nesten ikke natten etterpå fordi jeg lå og koste meg med tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15 uker på vei, og har kjent liv i flere uker allerede.

Stort sett bare små bevegelser, men innimellom kommer det et lite "dunk" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Gratulerer så mye med gutt i magen ;) Forstår godt at du ikke fikk sove den natten! Skal som sagt selv på UL nå torsdag! Er virkelig spent! :) Blir vel antakelig å gå på H&M rett ettepå å handle babyklær. Hehe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå jeg har kjent liv de siste dagene fra ca 17+1, og det eeer så herlig og artig! Endelig!!!

 

Det er akkurat som en skikkelig leamus inni magen min, eller som om det kokes vann inni der, og kommer når jeg ligger på ryggen og dytter litt på magen. Jeg får respons nesten hver gang!

 

HURRA!! Jeg kan ligge i timesvis og bare kjenne etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 18 uker på vei - og har kjent liv fra uke 16 :-)

 

Kjenner det stort sett om morningen og på kvelden - når jeg har tid til å ligge litt i ro og kjenne etter. Men kjente også et par dytt i magen på jobb, også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere liv hver dag da? Jeg er i uke 17. Har kjent det godt noen ganger de siste par ukene, men med mange dagers mellomrom. En dag var det skikkelig herjing inni der, men stort sett er det heller små dytt, eller noe vibrerende greier, og kanskje er det bare tarmene som jobber.. Jeg har også kjent noe av dette når jeg ikke har vært gravid, hehe. (Har et barn fra før). Kjenner ikke så mye etter nå om dagen egentlig, for jeg var nylig hos jordmor og fikk høre hjertelyden. Føler meg rimelig rolig. Men i neste uke er det ultralyd, så jeg blir nok ekstra var før det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenne liv hver dag no ja, e 19+4 i dag. Har ei jenta fra før, men kjente ikkje liv like tidlig me ho. E jo så koseli å kjenne sparkan og dytte litt tellbake og få enda flere i retur =) Og mere blir det vell framover førr oss alle =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår, uke 19+4 kunne mannen min kjenne spark på utsiden! Han noterte det i kalenderen sin og greier, skikkelig stolt ;-) Moro å kunne dele det!

Jeg har kjent liv selv siden uke 16+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...