Gå til innhold

er det tidlig at baby på 2 mnd sitter på fanget og i sportsdel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja og ja.

Eller: Babyen kan sitte på fanget i små doser om man passer på å støtte riktig om nakke og rygg.

Sportsdel: Alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby skal ikke sitte oppreist før den greier å sette seg opp selv og kan sitte uten støtte. En to måneders gamel baby er alt for liten til å sitte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte. Ikke min baby da, min er 5 mnd og jeg gleder meg fremdeles til å begynne med sportsdelen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til det. Hun er 4 måneder og begynner å bli mer og mer opptatt av å se ting, være våken og følge med. Blir mye mer kjekt å trille tur når hun ikke bare ligger i vogna hele tiden.

Bruker Beco endel, men jeg gleder meg til hun kan sitte i vogna.

 

16:33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man egentlig begynne med sportsdelen? (Ikke hi, bare førstegangs gravid og nyskjerrig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når ungen klarer å sette seg opp på egenhånd :) da er ryggen "ferdig utvikklet" og sterk nok, brukes den for tidelig, så kan ryggen ta skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selvsagt bruke sportsdel om du har den i liggestilling når babyen er så liten, når babyen kan sitte selv kan du ha ryggen opp i sittestilling. I vinter når det var så kaldt brukte jeg sportsdelen til babyen på 3 mnd fordi den posen vi hadde var for stor til bagdelen. men hun lå helt i liggestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt sportsdel til minste, men da flatt liggende med pose om vinteren. Til eldste begynte vi med flattliggende sportsdel fra 2-3 mnd, med bare teppe over og under på sommeren.

Eldste likte ikke å ligge i bag, var mye bedre med sportsdelen da han kunne se mer og være mer med i fellesskapet.

Ungene er nå store og har ingen varige mèn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...