Gå til innhold

mulig jeg er altfor opptatt av hva andre gjør, men er det ikke litt spesielt å


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gjøre alt man kan for å få ungen til å ta flaske når den bare en halvannen mnd. Så mor kan ta en fest?

Ei gammel klassevenninde holder på med det nå, babyen er to mnd og hun har holdt på med dette i to-tre uker.

Jeg klarte ikke selv å amme lenger enn 3 mnd, og er utrolig lei meg for dette, så kanskje det er litt av grunnen til at jeg syns hun tenker litt for mye på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke disse folka, men det er ikke uvanlig å prøve å få babyen til å ta flaske selv om man ammer slik at man blir litt friere og at far også kan mate litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner venninnen din utrolig godt.

Her har hun gått gravid i 9 måneder, og vært hjemme med babyen på heltid i 2 måneden.

Må da være utrolig deilig for henne å komme seg ut litte gran å kunne bare tenke på seg selv i noen få timer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg synes om dette jeg. Her har ikke ungen komt ut enda, så jeg vet ikke hva jeg selv kommer til å gjøre. Det er nok kjekt å kunne la far mate babyen også, og da blir mor friere til å kunne forlate huset litt av og til hun også. Jeg ser ingenting gale i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke "tvunget" i babyen flaske hvis det absolutt ikke går og heller ventet litt. Man vet godt hva man går til når man skal ha barn og når man lengter etter å ta en fest når ungen er 1 1/2 mnd blir det litt egoistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går da fint ann å gi flaske samtidig som man ammer! Ikke bare kan mor få slappe av litt, men far får en mulighet til å bli bedre knyttet til ungen, ved å få delta på foringen! Enda du bare ser den ene grunnen: fest, så kan det ligge mer bak denne flaske treningen.

Og hva har du med saken å gjøre egentlig? Her er det opp til hva foreldrene ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fordi man selv vil på fest er vel kanskje litt snålt, men det er slettes ikke dumt å prøve å venne ungen til flaske, dersom ammingen er vel etablert.

Man kan bli syk, bli nødt til å reise bort eller annet som gjør at andre må mate barnet, og da er det fryktelig greit om man slipper å streve med kopp, skje og alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert at venninnen din skal på fest..? Men det er utrolig deilig og vite at babyen tar flaske sånn at evt far kan mate den lille om mor vil ha litt fri til feks: tur på cafe med venner, kino, tannlege, lege, en tur på det lokale handlesenteret osv...

 

Veldi praktisk at babyen kan ta flaske..Mine barn har tatt flaske uten problemer og det er faktisk deilig og vite at en kan ta seg en tur på egenhånd og la far ta over for en liten stund;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 år her, og står ved det de fleste sier: det finnes fordeler ved å bruke flaske ved siden av amming, men klart, om dette handler kun om fest, så burde hun granske "mamma-rollen" sin litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 29 år og har to barn, Begge ble vant til flaske tidlig. Ikke fordet jeg skulle på fest, men det er greit at babyen tar flaske i tilfelle jeg skal til lege, tannlege, tur på cafe ol. Da er det greit at far kan ta seg av babyen.

Jeg år på fest max 2 ganger i året og det samme gjør min mann!

 

Jeg lurer på hvor gammel 17:46 er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å bli gravid og å få barn, så må man samtidig velge bort en del andre ting for en periode...

 

Litt av et "offer" å ikke få gå på fest!! Hjelpes...

 

Ungen er spebarn/ammebarn bare en bitteliten periode av livet sitt, og det er noe oppegående mennesker bør tenke på FØR de anskaffer seg barn.

MÅ hun på festen så er det jo bare å amme, dra avgårde i 2-3 timer og gå hjem. For et problem!!

 

Tar ungen flaske så ok, men man presser ikke på med flaske for å få gå på fest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da vel SØREN PINE meg ikke så forbaska rart at mor vil ta seg en fest etter 1 år hvor det kun har vært fokus på noe annet enn henne selv? Jeg er 30 år og 8 mnd på vei, men gleder meg til å ta meg til å dele en flaske vin igjen, om det blir med min kjære eller om det blir en fest. Ikke fordi jeg bare MÅ drikke, er en dårlig mor eller er egoistisk, men fordi jeg trenger det og har lyst på det! En røyk skal jeg ta meg også, skyt meg.

 

Kjærringemner hele hurven, sitt hjemme og gnu så skal jeg ta meg av moroa jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...