Gå til innhold

sying etter fødsel...


braveheart

Anbefalte innlegg

jeg måtte sy masse etter å ha revnet masse etter en kjapp fødsel. det har gått 10 dager nå,og jeg lurer på når jeg kan begynne å sitte normalt igjen?klarer ikke å kjøre bil,knapt sitte på bil..hvor mye kan jeg egentlig gå?altså spørsmålet er egentlig;når begynner man å bli forholdsvis normal der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Detverkeribakhodet

jeg sydde 5 sting etter fødsel og jeg synes det var vondt å sitte i ca 3 uker etter fødsel... så når du er lappet skikkelig sammen går det sikkert litt lenger tid enn det.... det blir nok bedre! hvis ikke ville jeg ringt lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet også masse og måtte sy mye.

Jeg slet leeenge, gikk faktisk nesten 4 mnd før jeg kunne sitte normalt og uten smerter. MEN det skal sies at de fant ut i ettertid at jeg har hatt invendig infeksjon som gjorde at jeg slet så mye.

Så hvis det ikke gir seg innen en uke ville jeg ha tatt kontakt meg fastlegen.

 

Jeg ble operert i underlivet i januar for å fikse fødselsskaden, og da klarte jeg å sitte etter et par dager! Og satt mer på 3 uker enn jeg gjorde på de 3-4 mnd etter fødsel!!

Men det vil jo være mer ømt etter en fødsel fordi man i tillegg har trykket ut et barn. Men bør ikke være vondt i for mange uker altså, da bør du få det sjekket.

 

Kan jeg spørre om hvor mye du revnet? Kan jo også ha noe å si på hvor lenge man kan ha vondt i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvartmarillteodofilifjong (eller noe sånt)

 

hvordan skade hadde du slik du oppererte igjen etter fødsel?

eg lurer på det same selv.

 

Hi: eg brukte 3 mnd. fikk også infeksjon i såret. måtte bade i grønssåpe, og få sykehuset til å kleme ut masse grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg hadde en grad 3c revne, og ødelagt lukkemuskel. Kunne ikke holde på luft eller avføring. Så jeg fikset lukkemuskelen i januar og er nå mye bedre selv om det er myye trening....

 

Men jeg fikk beskjed nå etter operasjonen om å IKKE sitte i grønnsåpe! Det er det som rett og slett fører til infeksjoner... Såpevannet rekker opp i såret og det blir da liggende masse væske oppi såret som gir infeksjoner... Og denne informasjonen fikk jeg av en av landets beste kirurger innen dette området....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj. ja det gjorde eg. kjøpte på apotek etter hendvisning..

 

ja, skal til gyn.. snart. eg bare utsetter fordi eg hater det.

det stikker i venstre side (der eg har sydd)

vet ikke helt ang lukke muskel. (vet ikke hva de mener med dårlig lukkemuskel) -klarer ikke å holde noe særlig lenge. så må eg på do, so må eg skynde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...