Gå til innhold

Jordnøttolje for å unngå rift?


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Ble tipset her om dagen om at etter man har gått inn i 7-8 månden av svangerskapet skal man begynne å smøre seg med jordnøttolje nedentil. Dette er for å unngå å få rifter og skader under fødselen.

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk beskjed av legen min om at jeg også kunne bruke babyolje. Hun rådet meg til å starte uke 32. Men hører også gjerne fra folk som har erfaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt Weleda fødselsforberedende olje :) Fås kjøpt på helsekost..

 

"Fødselforberedelsesolje er en ren naturlig massasjeolje spesielt laget for massasje av mellomkjøttet. Regelmessig massasje i mellomkjøttet gjør huden smidig og elastisk og forebygger at det revner under fødselen.

 

Anvendes fra 34. graviditetsuke. Oljen er basert på mild mandelolje og e-vitaminrik hvetekimolje som øker elastisiteten i bindevevet. Den milde blandingen av ekte eteriske oljer er nøye avstemt for den følsomme huden i mellomkjøttet.

 

Anvendelse

 

Regelmessig massasje av mellomkjøttet har vist seg å lette fødselen. Oljen bør ikke anvendes før 34. svangerskapsuke. Massér regelmessig fire ganger i uken i ca. ti minutter"

 

 

Om dette virker eller ikke har jeg ingen erfaring med, men kan jo ikke skade å prøve kanskje? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Weleda sin sist, fra uke 34. Ingen skader under fødselen til tross for vakuumforløsning. Kun 3-4 småsting i skjeden - og de kjente jeg ikke noe til etterpå.

 

Så skal bruke oljen denne gangen også, just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også weleda-oljen sist. Fikk bare en bitteliten rift, og trengte bare sy et par "pyntesting" som jordmor sa. Vet jo ikke hvordan det ville blitt uten at jeg hadde smurt, men har kjøpt denne igjen, og kommer til å bruke den denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordnøttolje er helt genialt! Jeg smurte meg med det hver kveld i forrige svangerskap siste tre månedene (og enda oftere på slutten), og fikk ikke en eneste rift. Jeg har begynt med det nå igjen (uke 31 nå), for tror veldig på at det var en av grunnene til at jeg slapp rifter forrige gang:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes til og med seriøs forskning som viser at det hjelper å massere med olje, så det har jeg tenkt å gjøre ihvertfall. Det skader jo uansett ikke :) Blir Weleda fødselsforberedende olje på meg også. Er i uke 30, så jeg begynner nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...