Gå til innhold

Flere pappaer som herjer og slenger barna sine litt for mye når de leker?


meg og jentene

Anbefalte innlegg

Jeg er en mamma som nylig har fått hjertet i halsen og klarer ikke bli kvitt tanken om diverste skrekkutfall. Har en jente på nesten fire, som til stadighet leker, etter mitt syn, ganske voldsomt med pappaen sin. De ler og har det kjempegøy og så kan hun si "pappa, du må ta meg opp neeeeed!" Begeret rant over her forleden da han holdt henne opp ned (i anklene) over et gjerde over en liten høyde!!! Og så ropte de "mamma, se på meg...!" Jeg ble rasende, i et øyeblikk lurte jeg på om jeg måtte skille meg og ta fra han all rett til å se barna. Hehe, jeg modererte meg da hjertet dunket normalt igjen, men merker at jeg fortsatt er litt sinna. Han har sagt unnskyld, innrømmer det ikke var noe lurt og sier det ikke skal skje igjen, men bedyrer også han hadde full konroll selvsagt.

 

Jeg trenger ikke masse svar om at han er en dårlig far osv, vil helst høre fra noen som sier noe lignende har skjedd hos dem og at det er flere pappaer som har gjort dumme ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappaen leker ikke så voldsomt med ungene, men ting som det du beskriver gjør jeg ofte selv. Det er ikke så uvanlig. Som regel har nok den voksne ganske god kontroll.

Da vi var barn var foresten noe av det morsomste vi viste å "skremme" moren vår litt slik du beskriver. Heldig vis var hun med på leken og lot som om hun var mer redd enn hun egentlig var :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leker vi begge to voldsomt med gutten. Han elsker det og skriker "mer mer" og vi ler massa alle sammen. Det kastes og stupes mv. Jeg klarer av naturlige grunner ikke herje så voldsomt lenger, da gutten begynner å bli for tung. Vi gjør selvfølgelig ikke ting hvor vi ikke har kontroll. Vi tar ikke en Michael Jackson fra balkongen for å si det slik.

 

Det er viktig å herje litt tror jeg, slik at barna ikke vokser opp og blir livredde for alt som heter fart og aktivitet. Alt skal selvfølgelig skje på barnas premisser, og de skal ikke skremmes, men så lenge de koser seg er alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi herjer begge en del med datteren vår. Utg.pkt var at hun var litt i det forsiktigste laget og fordi hun ikke har gått i barnehage, har vi gradvis økt "voldsomheten". Passer selvsagt alltid på at det er med kontroll og uten at hun skader seg. Er spes obs på nakken og sleng på den som jo er det svakeste punktet på de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man leke, herje og ha det gøy! Poenget er at dette var jo en tilnærmet Michael Jackson, bare at jenta hang opp ned. Og at de ikke var fullt så langt til bakken som da Michael gjorde det, han gjorde det vel fra flere etasjer opp. Men i dette tilfellet var det også langt nok ned til å skade seg skikkelig. Sikkert et par meter. Gikk jo bra, men jeg er fortsatt sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meg som herjer mest, og far som synes jeg overdriver når jeg holder gutten (17mndr) opp ned eller danser skikkelig "rock & roll" med han.

 

Gutten hyler av fryd og ber stadig om mer. Han er ikke veldig kosete av seg, fysisk lek er den eneste måten å få kroppskontakt.

 

Når det er sagt har jeg ganske fæl høydeskrekk, så jeg ville ikke finne på å holde han flere meter over bakken. Men ellers virker det du beskriver nokså likt det vi holder på med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt overrasket over svarene du får. Mulig jeg er veldig sær! Men jeg synes det er stor forskjell mellom og herje og tulle med ungene (noe jeg selv gjør) og gjøre noe som innebærer risiko. Det og holde henne flere meter over bakken, opp ned eller ei er ikke noe som faller i smak hos meg. Han hadde sikkert god kontroll, men man vet aldri om man mister balansen eller lign. i tillegg er jeg av den mening at man ikke skal lære ungene slike ting som kan være skadelig.

 

Hadde det vært min mann så hadde det blitt kun med den ene gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde eg også reagert på! :) pappaen her i huset herjer endel han også ja.. Vi snakket litt om dette nå og, samboer sa at han hadde sikkert gjort det same så lenge gutten vårs var med på det selv, men kom jo an på høyden, så vi lurer på hvor høyt ned det var forbi gjerdet ? :P

 

Men eg hadde IKKE likt det, man vet jo aldri om når en kan miste kontrollen :S

Kommer ikke på situasjoner der eg synt bf har herjet litt for mye med sønnen vårs, men vet at det har hent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men tipper et par meter... Kanskje to eller tre. Alt for høyt selvsagt. Han innrømmer det jo selv også, at det var dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herjing fra pappa sin side og min for den saks skyld, synes jeg er helt topp. Barna synes jo det er enormt gøy. Men stuntet med å holde barnet utfor en kant på noen meter var vel kanskje litt for mye etter min smak. Men forhåpentligvis lærte han noe av din reaksjon. Virker jo som om han har skjønt det i etterkant, men hadde noe sånt skjedd en gang til hadde jeg vel blitt litt mer skeptisk.Lov å reagere akurat på den synes jeg, men ellers synes jeg som sagt herjing er helt topp;) Jenta vår elsker å bli kastet opp i lufta, svinge rundt, etc. Er bare 14 mnd, men har full kroppskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...