Gå til innhold

Fler som syns at det er vannskelig og søke jobber og i tillegg ha barn??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg søker jobber i fleng! Hadde et vikariat som assisternde butikksjef og hadde denne stillingen mens jeg gikk gravid, men dette vikariatet gikk ut rett før jeg skulle begynne i jobb igjen etter permisjonen var ferdig.

 

Jeg begynnte selvsagt og søke FØR permisjonen min gik ut. Søkte og søker på alle stillinge jeg er kvalifisert til og jeg kommer og som regel på intervju og det hele ser lovende ut. Helt til det kommer med dette med barn. Merker med en gang jeg nevner at jeg har barn så blir arbeidsgiver uinteresert. Og det hjelper heller ikke på når barna mine bare er 10 mnd og 2,5 år... Jeg har full barnehageplass til elste og minstemann skal begynne i barnehagen når samboeren min er ferdig med sin pappa permisjon!

 

Jeg har aldri hatt mye fravær der jeg har jobbet, jeg har gode referanser og de gangene jeg har vært borte har det stort sett vært egen sykdom.

 

Jeg er heller ikke alenemor så vi er uansett 2 når det kommer til og dele på og være hjemme når ungene er syke. Er det virkelig slik at arbeidsgiver ikke vil ha mødre til og jobbe for seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skriver søknader på samme måte som innlegget ditt, så er det ikke så rart du blir nedprioritert i søknadsbunken. Jeg håper du får noen til å kikke over søknadene dine, for å rette grammatiske feil og skrivefeil.

 

Og du trenger jo ikke nevne at du har barn! De har heller ikke lov til å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive ortlige søknader og jeg går alltid over skivefeil og får også andre til og se over den. Jeg opplyser alltid at jeg har barn da jeg syns at det er greit og være ærlig om det.

 

Jeg hadde heller ingen problemer med og få jobb FØR jeg fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det var da og noe å henge seg opp i. Det finnes trær, lissom!

 

Uansett, hva slags type jobb er det du søker da? Kanskje arb.giver "forventer" en som kan stille opp på kort varsel, ta ugunstige vakter, osv osv? Det er jo litt vanskeligere med barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stort sett jobber med faste vakter (butikk). Dessuten så er jeg veldi tilgjengelig siden mannen jobber kun dag og aldri helg eller annen overtid og da er jo ungene uansett i barnehagen. Så jeg jobber gjerne kveld for da er jo far uansett hjemme og helg er jo heller ikke noe problem for da har far også fri.

 

Min tidliger sjef sa også at jeg var veldi tilgjengelig og at jeg alltid stillte opp, også på kort varsel. Hun mente også at jeg var langt mer pålitlig en en 19 åring som mer en gjerne ringte inn "syk" en lørdagsmorning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...