Gå til innhold

Er den noen her som har selv eller har barn med tannlegeskrek?


Philipa

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 8 år som har skikkelig angst når vi skal til tannlege. Han måtte trekke en tann og det var ikke noe hyggelig opplevelse..for å si det mildt. Han må visst trekke en til som er ganske vond og tror ikke jeg får han til tannlege igjen. Er det noen har som har noen tips til meg , hvordan vi kan løse dette her på best mulig måte. Leste litt på nettet , at barn kan få narkose, men det er 6 mnd ventetid på alle sykehus :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Jeg har tannlegeskrekk, og har nok ødelagt mye av tennene mine på den måte. Har ikke gått til tannlegen selvom det har vært vondt, osv. Har endt i at jeg måtte rotfylle flere tenner, trekke 3 osv osv. Det er helt grusomt, og jeg vet egentlig ikke hva som kan hjelpe. Jeg er voksen, og vet at jeg faktisk må. Jeg vet konsekvensene av å gi blaffen, så jeg biter tenna sammen (høhø) og reiser. Jeg sover ikke dagene i forveien, og er et vrak! Blir kjempesliten etter tannlegen fordi alt stresset er ute av kroppen. Må sove 3-4 timer når jeg er ferdig :S

 

Men, kan du få snakket med han og sagt at han må? Si at du forstår han ikke vil, osv osv, men at han faktisk må...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...