Gå til innhold

4 år men gidder så vidt spise med gaffel. Noen tips?


It's all about me

Anbefalte innlegg

Han klarer det fint, men det er jo så mye raskere og enklere å bruke hendene....

Noen som har vært igjennom det samme og fant noen supre triks for å vekke interessen?

 

Han griser jo mye mer enn lillesøstra på 2 som er suveren med gaffelen.

Har prøvd å hele tiden oppfordre han, og har prøvd det motsatte, å overse det for å ikke gi han oppmerksomhet. Men han synes det bare er enda mer mosromt uansett hvilken vinkling.

 

En ting var da han var liten, men nå begynner han å bli så stor at det ser skikkelig ille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar bort maten dersom 4-åringen min ikke spiser skikkelig. Mulig et drastisk tiltak, men jeg vil ha barn med gode bordvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke den mest storspiste gutten, så er redd å ta borrt maten kan ha negativ effekt på den delen.

Da han var 1 år fikk han påvist cøliaki og gikk inn i total matnekt og måtte sondenæres noen mnd og læres til å spise på nytt. Det fordi han ble så utrolig dårlig.

Dette har vi slitt mye med i ettertid.

Så nå jubler vi fremdeles over hver nye ting han liker, skulle bare ønske han spise litt penere, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det her også :/ Eller 4 åringen griser ikke mye, men spiser med hendene. 2 åringen spiser med gaffel...Håper det går over av seg selv egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...