Gå til innhold

Jeg er så leeeeeeeei av å jobbe!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg er student så må jeg (naturlig nok) jobbe ved siden av studiet. Hvis ikke kommer vel den store stygge banken å puster og peser på huset vårt.. Uansett. Det er noe dritt! Det siste året har jeg jobbet 37 helger - en eller flere dager. Det er 15 helger med fri det! Og det er jo da mannen har fri. Fy, flate så lei jeg er av å jobbe mens mann og barn har fri. Nok en gang funderer jeg på hvorfor vi gjorde det sånn - eller, hvorfor jeg valgte å studere mer. Hmf.. Men nå er det "bare" to år igjen.. To år - virker som en evighet, men det går vel unna, vel!?

For å gjøre det hele litt "bedre" så syns de "inngrodde" damene på jobb (sykehjem) ikke noe om at jeg tok to uker (TO UKER) ferie i sommer. Latskap - jeg er jo bare vikar, så jeg måtte jo kunne jobbe hele sommeren.. Men å spørre om jeg (stadig!) kan bytte fra dagvakt til kveldsvakt og omvent fordi det er så vanskelig å få folk - det er helt greit. Og sier jeg ja - ja! det gjør jeg! Man får ikke noe godvilje igjen for å redde gaaanske mange vakter for de nei..

 

Huff.. Dagens klageinnlegg fra meg! Nå skal jeg lete etter ny jobb - en fast en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke helgefri fra jeg var 19 til jeg ble 26 jeg :o) Da jobbet jeg hver fredag kveld og lørdag til klokka 1900 i 4 av disse..Samt en og annen søndag.:Merkelig nok skjedde ALT på fredagskvelder da... Var jo skoleelev og student den tiden....

 

Fra jeg var 23 til 26 så jobbet jeg hver lørdag og søndag og annenvher fredag kveld.:Var før jeg fikk barn, men var student, hadde kjæreste/samboer, og venner jeg ville holde kontakt med..Skjønner ikke hvordan jeg greide, men føler ikke jeg gikk glipp av noe...Sltsomt mens det varer, men som du sier, der er for en kort periode.Kjedelig når man ikke føler man får takk for litt ekstra innsats, skjønne den,- men sett bort fra det,- så "Holder du ut" jobb og studier :o) Det er så deilig i ettertid..Man VET man kan, og det er et sikkerhetsnett som er uten sammenligning med alt annet :o) Og jeg ELSKET jobbene da :o) ER fortsatt en hobby ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du virkelig jobbe så mye?

Jobber mannen din 100 %?

Da jeg var student, jobbet jeg mindre enn du gjør, jeg var alene om alle utgifter, men jeg hadde ingen barn. Allikevel, jeg hadde sjelden råd til noe annet enn kneip til brød og jeg vet ikke hvor mange ganger middagen var makaroni med ketshup..

Kan dere ikke spare inn noen steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med hun over her 14:19. Må du strengt tatt jobbe så mye? Jobben kan ikke kreve at du skal jobbe mer enn kontrakten tilsier.

Når det gjelder det økonomiske. Hvor kan dere kutte utgifter? Avdragsfritt lån i 2 år til? Avlyse abbonnement dere ikke trenger? mat budsjett?

 

Vi har det sånn i disse tider der ting er usikkert. Vi lever minimalt, men vet at det kun for en midlertidig periode. Ingen luksus på matbordet og sparer strøm, kutter abbon..aviser og lignende.

 

Ta vare på deg selv, ingen takker deg etterpå for å ha slitt deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må og må.

Vi kunne kvitta oss med en bil. Men da ville jeg måtte gått 5 km til bhg. Ta buss tre kvarter hver vei til skolen. I tillegg ligger bhg en km fra busstopp + at det er dyrere å ta buss enn å ha bil. Så der gikk det ut. Vi har tre biler (det høres jo drøyt mye ut, jeg vet!). En stasjonsvogn (familiebilen) og en konebil (liten todørs som har kostet oss ca 10 000kr de siste to årene (inkl årsavgifter, forsikringer og reperasjoner) den siste er mannens firmabil som han betaler 500kr i diesel på hver mnd. Bilparken vår er med andre ord så billig som det kan bli (stasjonsvognen er den største og billigste i vår klasse - og i følge mannen den styggeste ;) men så er han en bmw-gutt!)

 

Vi har 3000kr i mat budsjett per mnd. Der går alle husholdningsartikler inn! (vi har ingen problemer med å holde det -så da skjønner dere kanskje at vi er nøkterne typer!)

 

Vi kjøper oss sjeldent/aldri noe nytt av klær, sko ol.

 

Men vi har kjøpt oss hus! Og det er der "feilen" ligger ;) Men når det er sagt - vi sparer endel penger også - minst 3000kr hver mnd - så vi har alltid noe å falle tilbake på. Jeg er jo bare vikar. Noen mnd jobber jeg opp mot 60% andre jobber jeg kanskje en vakt. Så det er nødvendig å ha litt å gå på.

 

Av abbonement så er alt vi har det billigste for oss - vi er generelt veldig prisbevisste og da vi pusset opp huset så gikk vi flere runder for å få billigst mulig materialer ol.

 

Så, må og må. Jeg kunne sikkert latt være og jobbet halvparten av vaktene. Problemet ligger jo i at jeg aldri vet hvor mye og om jeg får noe jobb i tiden fremover. Derfor sier jeg ja til å jobbe når anledningen byr seg. Og jeg liker jobben min - men jeg liker ikke å måtte jobbe hver helg ;) Så nå skal jeg prøve å få ny jobb - evt få noe fast der jeg allerede jobber. Det blir litt for ustrukturert å bli ringt etter fra jobb dagen før når man har studier og barn å ta hensyn til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...