Gå til innhold

Pleier dere å legge ned setet deres for å sove/hvile på flyturen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hehe... nok et lurt reisespørsmål fra meg...

 

jeg pleier nemlig ikke å legge ned setet jeg... på 3-4 timers flyturer altså, ikke midt på natta engang. Er litt redd for å være hensynsløs eller frekk.. syntes det er ubehagelig å trykke setet mitt oppi den bak... men samtidig så gjør jo mange andre det. Fristende å begynne med det altså!

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Nei, det gjør jeg ikke. Men det er mange som gjør det, ja. Jeg er 180 høy og setter pris på at de foran ikke gjør det heller :P Haha. Men altså, det går veldig fint at de foran meg gjør det, bare de ligger i ro... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sove....med tre unger blir det ikke mye tid til å sove, da er det lykke om jeg klarer å duppe av et halvt sekund uten at noen merker det, he he.

 

Men ellers legger jeg aldri ned setet. Det er trangt nok som det er og når jeg flyr med barn på fanget knurrer jeg godt inni meg når den foran gir blanke og dytter sitt så langt ned som mulig. Da er det iallfall slutt på å gjøre alt jeg kan for at barna ikke skal røre setet foran mer enn høyest nødvendig.

Hensyn går begge veier.

 

Det burde bare vært noen få seter som kunne reguleres som var reservert til de med særskilte behov for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier aldri gjøre det på fly. Det er jo trangt nok som det er om man ikke skal få trykket setet foran seg opp i trynet ja! Det syns jeg faktisk folk burde ta hensyn til.

 

I sommer reiste vi til USA med tassen på fanget og da ba jeg vedkommende foran meg å ta opp igjen setet da hun la det ned. Det var trangt nok som det var og jeg aktet IKKE å ha det trangere enn nødvendig selv om tassen lå på fanget og sov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg aldri. Og jeg hater når de foran meg gjør det :(

 

Jeg var 6-7 mnd gravid og hun foran meg tok ned setet (helt ned) - jeg var rasende!

Til slutt måtte flyvertinna si til henne at hun måtte ta det opp igjen for jeg klarte ikke røre meg og magen ble nesten klemt. ARG!

 

Det jeg lurer på da, hver er det egentlig som tar ned setet?

"Alle" sier de IKKE gjør det, så hvem gjør det da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det heller ikke ned. Og etter min erfaring er det flest menn i 40 og 50-årene som tar det ned, eller også yngre menn. Men altså ikke så mange damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier ikke å gjøre det, men trekker heller beina oppi setet for litt variasjon. Min laaange mann må derimot legge ned ryggen for å i det hele tatt få plass til å puste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen vil innrømme at de gjør det, kan jeg være den første.. Jeg tar det noen ganger ned når de foran meg gjør det. Reiser alltid med gutten min på snart 4 og han liker å sitte på fanget og bruke bordet til å tegne, se film osv. Det blir ikke plass om de foran tar sete ned og jeg ikke gjør det samme. Jeg blir heller ikke sur om de foran meg gjør det, så lenge det ikke skjer mens vi spiser, da blir det litt irritasjonsmoment.. Så lenge det går an å justere setene så står de som ønsker det, fritt til å gjøre det. Selvsagt forutsatt at man ikke skviser eller knekker beina til den som sitter bak...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg er ute og flyr er det stort sett til Thailand og da legger jeg ned setet for å sove ja. Er jo stort sett en periode på fem-seks timer hvor lysene slukkes og alle gjør det, så føler meg i grunnen ikke spesielt frekk da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri uten å se bak meg først og ser jeg at vedk har god plass spør jeg om det er ok. Kan ikke fordra folk som presser setet bakover, har lange ben og ofte blir det ubehagelig og vondt om den foran tar ned ryggen sin. Men tror ærligtalt at de som er korte og har god plass ikke tenker på at andre ikke har så god plass. Var på tur med en venninne som er liten og lav og hun var skikkelig irritert fordi han bak hadde knærne sine helt inn til ryggen slik at hun ikke fikk ned setet. Klarte ikke å gjøre annet enn å le av henne og be henne se på mine bein i forhold til sete foran... Hun hadde ikke tenkt tanken en gang i og med at det aldri var noe problem for henne. Så hun lærte noe nytt på den flyturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, og om stakkaren i setet forran prøver å legge seg i fanget mitt spenner jeg fra med knærne så de ikke kommer seg bak til meg ;-)

På korte dag-flygninger såklart (dvs. opptil 4-5 timer), lenger enn det har jeg ikke flydd, så jeg aner ikke hvordan det ville stilt seg da. Spørs om jeg hadde lagt meg i fanget på den bak og fått den forran i eget fang ;-)

(Eller aller helst hadde jeg vel spurt den bak meg om det var greit. Og pleier det ikke å være bedre beinplass på så lange turer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar aldri setet bakover, nettopp fordi jeg ikke kan fordra at andre foran meg gjør det. Hadde ei dame som la setet sitt bakover hele veien nå i sommer, i tillegg hadde hun langt hår som hun kastet bakover og rett i trynet mitt. Og håret lå der hele tiden. Tok å flyttet det hver gang jeg skulle spise. Men på slutten lot jeg hun kaste håret(igjen og igjen) bakover og passet på at det landet oppi smøret og syltetøyet.............ups..synd..not....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer.

Vanligvis gjør jeg det ikke, men en gang innimellom gjør jeg det. Men da snur jeg meg alltid til den bak, og spør om det er ok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig i grunn. Nå skal ikke jeg utale meg om hele flyet, men stort sett legger alle rundt meg ned setet og det er helt greit, de er jo til å legge ned... Men kanskje damene fra dib sitter i en egen seksjon på flyet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr en del i jobbsammenheng, og da sammen med en blanding av forretningsfolk og folk på ferie. På slike timeslange reiser er det svært få som legger ned setene, til tross for at mange sovner. Jeg legger ned setet bak meg om det ikke sitter noen bak meg. Sånne innenlandsflyvninger midt på dagen er sjeldent fullbooket.

 

Jeg er forresten ganske lav selv, og har aldri blitt brydd av andre som legger ned setet. Men er alltid hyggelig å bli spurt om det er greit først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...