Gå til innhold

Hordan bør jeg TRENE for å forebygge BEKKELØSNINGSSMERTER?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Core-trening":..Stabilisering av indre mage/rygg muskulatur altså. Pilates tror jeg kan være bra. Trente mellom svangerskapene og slapp unna BL andre gang. Samt at man der har mange styrkeøvelser for "kroppens belte" som også kan utføres mens man er gravid.

 

Knipeøvelser er bra,- også for en som IKKE har født før, både før og under graviditet...Også styrke for rumpe og lår, slik at hele muskulaturen som "Berører" bekkenområdet er sterk og istand tl å holde bekkenet stabilt, elv om leddbånda slipper litt taket...Bekkenlåsnin, derimot, kan vel være verre og forhindre,- men DET er vel ofte et reslutat av bekkenløsning,-eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen steder på nett hvor man kan se hvilke øvelser som kan hjelpe? Ble så kort tid mellom svangerskapene at jeg ikke fikk tid til å trene meg opp igjen:(

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint svar 13.27, masse bra der. Dette vil nok være positivt for mange, men jeg må bare si at ikke alle klarer å holde bekkenløsninga i sjakk med trening. Jeg er utdannet innen (og jobber med) dans, og hadde stålkontroll på alle ovennevnte punkter. Likevel fikk jeg BL og det var kjempekjipt! Krysser fingre for at det går bra for deg, men ville bare si at det er ikke alt man kan kontrollere. Jeg følte med så mislykket da jeg fikk BL, hadde trodd jeg skulle slippe unna siden jeg var så veltrent. Håper du spretter deg friskt gjennom svangerskapet - å trene vil uansett hjelpe deg - , lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...